Friday, February 11, 2011

impian ke langkah 2~

setiap manusia kat muka bumi nie sah-sahlah ada impian perkahwinan masing-masing.
kan.kan.kan?

dan
samalah macam aku ponn.

mesti nak majlis meriah mewah.
mesti nak cantik lawa.
mesti nak sempurna segala.

oh..
sungguh aku masih manusia biasa-biasa.

memenuhi kehendak setiap manusia yang ada dalam hidup adalah sesuatu yang tak mungkin langsung.

apatah lagi kehendak sendirik.
kita bukan manusia kaya!

*mujur aku tak pernah lupa*

misi berkahwin untuk aku simple
mahu sempurnakan iman. mahu meramaikan umat.

oh suci bukan?

aku kenal aku sapa.
tapi
mana ada manusia sempurna.
buruk-buruk mana pun mesti ada baek terselit kat mana-mana.
baik-baik mana pun mesti ada buruk terlekat kat mana-mana.

macam juga.
tak semua manusia bijak dalam semua bidang.
mesti ada biol kat celah-celah bedah jugak kan..

*membebel plak*

sungguh aku mahu cari bahagia dalam sebuah perkahwinan.
bila aku jumpa. percayalah aku tak mungkin lepas setiap satu darinya.

-----

aku selalu cakap pada ramai manusia.
aku mahu dinikah pada usiaku cecah 25tahun.

sungguh langsung tak sangka baris kata ayat tersebut bakal direalisasikan tak lama lagi..

itupun jika sempat.itupun jika dewan punya tempat.

setiap hari.
aku mula pasang angan-angan.

mahu itu ini.
semoga aku tidak membazirkan atas sesuatu yang langsung tak perlu.

aku mahu biasa-biasa
tak melebey terlebey.
tak membazir terbazir.

dan
selepas semua selesai
kami masih mampu untuk bersorak meriah!

dan
aku mahu suami aku nanti senyum sebab punya isteri yang baek hati.
aku mahu kami meriah selepas bergelar raja permaisuri sehari.

dan
aku mahu bilang.

AKU TAK HIDUP DENGAN KATA ORANG!
AKU TAK HIDUP DENGAN DUIT ORANG!

SO KALAU RASA DATANG DALAM HIDUP AKU SEMATA-MATA NAK SIBUK MENYIBUK YANG MERIMASKAN . SILA BLAH!

sekian~




No comments:

Post a Comment