Wednesday, November 23, 2011

fakri saarani~


INGAT PESAN CIKGU....!

cikgu pj : sape idola kamu?
murid 1 : saya nak jadi macam khairul fahmi!
murid 2 : saya nak jadi macam badrol bakhtiar!
murid 3 : saya nak jadi macam muslim ahmad!
murid 4 : saya nak jadi macam asraruddin putra!
cikgu pj : bagus2.. tapi kamu jgn sesekali jadi mcm fakri saarani..ingat pesan ckgu!
statement di atas telah dipostkan di dinding FB ramai friends aku

HAHA

siyesly
bila nampak jek
INGAT PESAN CIKGU....!
aku dok ingat sesuatu moral yang elok dan nasihat yang manis
tapi
bilamana ayat aku habiskan
Sumpah aku rasa gila kecewa

*diam*

aku rasa pesanan yang digunakan atas nama CIKGU itu sudah dicelakan sudah diarangkan manusia

tak sepatutnya seorang CIKGU meletakan taraf yang sedemikian rupa kepada manusia lain.
hina sgt ke jadi FAKRI?

kalau FAKRI & insan-insan yang sayangkan dia terbaca. ternampak. terdengar statement ini, apa agaknya mereka rasa?

CIKGU koitt.. CIKGU tuuuuuu!!

haiyoo

CIKGU dah macam TUHAN ek sekarang?


*senyum*

terpulang pada tafsiran masing-masing
aku ini emosinya jiwa-jiwa

so aku paling tak suka kesalahan manusia lain dijadikan lawak jenaka
sedangkan suatu masa dan ketika dilain suasana manusia itu telah berbuat jasa yang mungkin kita-kita tak mampu lakukannya

ucap terima kasih langsung tak ada
rasa untuk hargai entah kemana
diulang bicara salahnya serata dunia.

helloooo

apa kita lupa, kita ini manusia
kita juga punya cela
kita punya silap-silap juga

harus akui dia punya jasa
tegurlah dengan gaya seorang yang punya ilmu didada

jangan main suka-suka cemuh hina
dia punya keluarga punya rasa sama macam kita-kita

dia juga macam kita
mahu naikkan nama negara mahu kembalikan maruah yang dicalar
tapi
mungkin percaturannya tak mengena

haihh

maafkan lah dia

*diam*

semoga aku akan lebih mengerti cara untuk hargai setiap satu jasa atas muka bumi, lalu berterima kasih dan semoga aku tidak hanya memandang pada salah manusia tanpa reti memberi maaf dan peluang

Amin

sekian
-julia-



No comments:

Post a Comment