Wednesday, October 17, 2012

banyak kali dalam banyak hal ..

Alhamdulillah..
banyak kali dalam banyak hal

bila aku diam bersabar
bila aku akur redha
bila aku tenang melihat

setiap kalinya Allah beri aku hikmah paling nikmat menjadi manusia paling 'cool' habis dalam dunia.

*diam*

bila keadaan menghimpit sempit.
bila keadaan menyiksa sakit.
bila keadaan menusuk perit

jangan terlalu mengikut sedih...
yakin & percayalah..
Allah ada bersama kita.

*senyum*

setiapnya akan berbalas terbalas.

Alhamdulillah..
banyak kali dalam banyak hal

aku tak pernah kecewa.
aku tak pernah gagal merasa menang.
aku tak pernah terlepas melihat hikmahNya.

*senyum*

hati kita jika dicarik robek.
hati kita jika dimalu aib
hati kita jika terbiar terlelong dimurahkan segala.

hancurnya berkecai sepi remuk terhenyak sakit
jangan menangis jiwa,

asal hati kita ini bersih.
asal hati kita ini baik.
asal hati kita ini tidak berniat busuk.

In Shaa Allah..
setiapnya akan dibalas lebih hina dari biasa.
setiapnya akan dihabuankan lebih meriah tak terjangka.

---

hidup ini kitaran yang sempurna.
kita jerk yang tak sempurna beb.. kita manusia.

kadang kala kita tak reti menilai antara intan & kaca.

orang yang melayan ramah baek, kita layan nak taknak je..
sampai buat orang luka terasa sayu menangis segala.
orang mungkin tak membalas.
tapi.. sendiri kena ingatlah sayang-sayang sekalian alam..
doa orang yang teraniaya niee.... sampai terusss pada Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Adil Saksama.

so.
if disuatu hari yang indah, hati anda dilukakan tanpa disangka-sangka.
jangan melatah terkejuit segala..

mungkin ada hikmah.
mungkin itu balasan dosa kita yang sudah-sudah.

:)

sekian
-julia-
 
 

No comments:

Post a Comment