Monday, November 26, 2012

aisehh.. kena tipu plak.

perasaan yang paling aku tak suka ada dalam hidup aku, adalah perasaan kena tipu

*senyum*

kena tipu buat aku rasa gila BODOH

biasanya kalau kena tipu dengan orang yang tak dikenali, mungkin akan rasa SIKIT jek BODOH tu.
sebab tak kenal kan?

tapi kalau kena tipu dengan orang yang kita BAJET kenal nie
level keBODOHAN kita meningkat ke tahap paling terpaling BODOH lah kiranya.

;P

tapi,
Alhamdulillah, orang yang menipu aku nie... 
sepandai-pandai dia menipu akhirnya KANTOI teruk jugak depan aku.

lambat atau cepat, aku tetap dapat tahu.
Allah punya kuasa.
mungkin dia taknak aku terus-terus kena tipu kot. 
paling rasa bertuah, siap tunjuk depan muka.

:)

1st time aku kena tipu dengan 1st BF aku.
aku memang tak dapat terima.
tak boleh handle.
marah aku bukan tahap biasa-biasa
lepas mengamuk menjerit depan muka
 
baru aku lega dan blah
 
boleh bayang tak muka lelaki bertukaq jadi tikus?
HAHA
 
memang lawak gila masa tu
bukan nak marah sangat pon. tapi sebab dia buat kita rasa bodoh
apasalah nya kita buat dia nampak bodoh plak kan?
 
;P
 
tapi
rasa percaya dah mula hilang dalam diri
 lepas tu masing-masing buat hal sendiri
 
"hang cakap lah apa pun lepas nie. aku dengaq dan buat tak reti."
 
last-last kami putus sebab percaya dah tak ada lagi
habis kalau dah asyik kantoi dan tak setia lagi pada janji
buat apa nak tunggu sakitkan hati?
 
*senyum*
 
2nd time kena tipu, dengan 2nd BF aku
kali nie aku prefer untuk terima dengan REDHA
 
mungkin ada salah silap aku
mungkin ini balasan untuk aku.
 
kecewa jangan dibilang-bilang
BODOH nya aku time tu memang tak dapat nak bayang.
 
tapi
mungkin sebab sayang, perempuan biasanya rela DIPERBODOHKAN terang-terang.
 
HAHA
 
Alhamdulillah, dengan 3rd BF aku
takde kes kena tipu.
 
;P
 
tak sempat mungkin?
tempoh kami kawan cinta singkat sikit dari yang 2 diatas.
 jodoh bercinta tu tak panjang orang cakap 

HAHA

boleh plak cmtu kan?

;D

last-last kawen dengan somi ai sekarang nie
sepanjang bercinta
takde rasa perasaan kena tipu

ke aku dh lupa?

HAHA

*diam*

macam mana aku cuba sedaya upaya untuk jujur dalam kehidupan aku
macam tu jugak sebenarnya aku harap manusia sekeliling aku untuk jadi jujur pada aku.
 
aku jenis yang mudah percaya
bila aku percaya aku dah tak kesah banyak perkara
 
macam aku percaya ALLAH sentiasa ada
jadi setiap jalan hidup aku, aku memang tak kesah banyak menda.
aku tahu, jatuh bangun aku ada hikmah dan nikmatNYA yang tersedia.
 
dunia tak kan selalu indah untuk kita kan?
manusia-manusia penipu nie memang akan selalu ada dalam hidup kita.

sebab kita tak sempurna. sebab mereka tak sempurna
kita semua manusia
adatlah kena tipu menipu ditipu nie kan.

so
berhati-hatilah, sekurang-kurang dapat elak rasa BODOH tu wujud dalam hati kita.

'trust no one'
kalau mampulah
 
;P

sekian
-julia-

5 comments:

  1. mintak maaf byk2 sbb menipu awk..

    ReplyDelete
  2. bila kita ditipu memang susah nak maafkan seseorang.lelagiii asyik terbayang jek benda yang ditipu.sampai kekadang hilang kepercayaan pada pasangan.mungkin perasaan seorang perempuan iaitu apabila dia dah percaya pada seseorang then dapat tahu dia menipu memang lepas tue susah lah nak percaya balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? haihhh... sedih mikir. mende paling susah adalah memaafkan.. TAPI memaafkan itulah sebenarnya UBAT PALING INDAH.. :)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete