Thursday, May 12, 2011

runtuh lagi air mata~


lately banyak cerita berita yang masuk ke corong telinga aku.
pasai mak. pasai orang itu orang ini. pasai org dikiri dan kanan.
bla. bla.bla. dan bla.

haihh..

macam manusia lain.
aku takde la kuat mana.
aku biasa-biasa yang bajet boleh jadi luar biasa.

ha ha ha

cuba-cuba nak sembunyi rasa sedih sakit hati.
cuba-cuba nak happy-happy dalam suasana gila bosan sunyi sepi!

cuba utk terus bertahan
walau sesungguhnya aku sudah gila tawar hati.

cuba utk tidak melawan.
cuba utk tidak tinggi kasar berbahasa
terpaling penting untuk sabarkan seluruh hati.

haihh..

aku pendam diam.
dan
aku tahu aku sakit.

sorang-sorang

yang memahami semuanya dari luar kotak kecik ini.
yang dengar dan paham bukan sedarah sedaging.

aku pasti rasa aku sekarang
adalah sakit
hanya Tuhan tahu.

sekian
-julia-






No comments:

Post a Comment