Wednesday, July 27, 2011

suratan atau kebetulan~ *tajuk lagu koitt*


Alhamdulillah
sudah lebih 2bulan jadi tunangan orang.
hidup masih gitu-gitu
gewdik-gewdiks santai sentiasa.

haha

lately
aku macam diberi tunjuk diberi ujian oleh Tuhan
setiap orang diuji dengan perkara-perkara yang berbeza
dan
untuk aku

pilihanNya adalah kekasih lama.

oh mannn..
tak mungkin kerana sayang OKAY!

*jeles pakwe tunang ai nanti*

2 3 minggu lepas
aku dikhabarkan bekas kekasih bercinta 5 6 tahun telah selamat menikah sama seorang gadis dari seberang .. senang cakap 'minah indonesia kilang dia'

oh.. tertampar rasanye..
ecehh..

soalan2 pelik mula lah nk menyelit.
cthnye:
kenapa minah indo weh?
dia kena buatan koit?
betui ke dia mau sungguh?

hahahah

setan kan? besa lah.

so
last-last lepas memikirkan sebagai seorang yang rasional dan bijaksana. *bijak lagi*
aku menerima semuanye sebagai ketentuan Ilahi.. 'dh jodoh dia, hopefully dia happy.. Amin'

tapi. tempat jatuh lagikan dikenangkan..

lu pikir laa sendirik~

next!

seterusnye..
sangatlah kebetulan dan sah-sahlah langsung tidak pernah aku rancang..
dh macam reality show plak kennnn..

aku balik kampung baru-baru ini
isnin baru gerak ke Penang semula.

aku memang niat nk ke manjung tgk KAKAK bekas kekasih 1 2 tahun yg baru melahirkan bayi lelaki ..abil zikhroe namenye..

dh alang-alang tu aku nk sangatlah pass kn kad jemputan ke majlis aku nanti.
even awai gila. tp nanti-nanti aku tak lalu dh situ dalam tempoh tersebut.

namun niat aku itu perlu dipersetujui oleh pemandu nye.. abg aku lol.

Alhamdulillah. dia ON!

selesai urusan wali-wali di Teluk Intan. kami gerak ke Manjung.

SUMPAH.
tak lintas lalu langsung 'harap2 dia ada ke hape'

namun.
Allah tu punya Kuasakan..

bila aku langkah masuk jerk rumah tu..

Ya Allah, macam nk pengsan.

hahahah

*aku wat cerita jerk tu*
padahal aku dengan slumber nye menyapa seluruh manusia yg ada dalam rumah tersebut.

lalu aku terus berbual dengan kakak-kakak beliau.

sambil sembang
kakak elin bising sama aku
'kebetulan pula dia cuti jue.. dpt la jumpa.. dia cuti seminggu'

aku:
'oh yeke.. bini nye mana kak?'

kakak elin:
'takde.. nantilaa akak cerita..' sambil wat memek muka yg paham2 laaa

aku:
'oh.. blablabla..'
sambung topic len.. malas amik port kang aku ni suka memikir masalah org smpai rosak jiwa raga.

haha
*ober sgt*

bekas kekasih aku tu nikah dengan seorang janda.
before mereka meneruskan niat.. adalah story-story yg tak seronok nk cerita.

tapi
jodoh mereka kuat.
Kuasa Tuhan sapa boleh lawan kan..

so sekarang..
dia dilanda dugaan ujian dari Tuhan, semoga dia tabah dan sabar dalam mengharungi segala permasalahan bersama si bini.

dan aku.
of coz, aku nk tgk depa berdua bahagia.
even bukan dengan aku... utk suatu masa dulu.
sekurang-kurangnya..

aku nk depa hidup meriah jugak..

*senyum*

aku tak tau nk tafsir semua kebetulan dan cerita ni semua dalam bentuk yang macam mana.
mungkin Allah tu nk tunjuk kt aku koit betapa aku ini masih lagi manusia UNTUNG.. even satu masa dulu aku mungkin manusia yg PALING RANAP dalam dunia.

*diam*

bila igt-igt balik...
aku sendiri tak tau dari mana datang kekuatan utk aku terus hidup satu masa dulu.

yang aku pasti.
aku cari Allah.
aku duduk siang malam ngadu-ngadu sama DIA.

untung.
DIA nak dengar setiap kata duka aku.

cuma DIA tahu, siksa aku saat itu.

dan
hari ini.
DIA ganti semua mereka dengan seorang manusia yang terpaling cinta pada aku

Muhammad Al Khaththab Bin Halim Azizi
tak pernah gagal untuk menjadi yang terhebat

semoga kami jumpa bahagia kami.
semoga kami jumpa jalan ke Pencipta kami.

kami sedang berusaha untuk jadi manusia sempurna amal ilmunya.

doakan kami berdua kekal lama bahagia hingga syurga jannah

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment