Sunday, April 25, 2010

sekejab~



aku sakit
sebab aku pilih utk disakiti.

aku luka.
sebab aku pilih utk terluka.

dan semua rasa ini buat aku rasa gila babi sial.
ketara kebodohan aku.
terang-terang aku tahu sedang ada manusia pijak henyak hati aku tanpa belas.

hari ini.
akulah yang paling utama.
beri perhatian kesana kemari.
tanpa aku mau mati gamaknya.
atau dunia tak seindah biasa

ha ha ha

sbb cinta aku belum kau yang punya kan?

tapi.
esok harinya.
bila cinta sudah dapat.kasih syg aku kau hirup tamak.
banyak cerita nyata jadi angan-angan semata,
macam sial.

ingat aku apa?
alat sunyi bosan kau?
bila rindu macam nk sawan datang carik aku.
msg2 taknak henti sampai dpt apa kau mahu.

bila puas?
aku campak sana sini.

ye.
syg aku. cinta aku.
tapi mana hak aku?
aku punya rindu.
aku punya cinta.
dan saat itu aku terbiar. sendiri. menagih macam penagih tak mampu beli candu.

;(

tolong kasihankan gadis ini.
sunyi.
minta di kasih di sayang.
tapi balik-balik
diabai.dipijak.diperdaya.dihampa.dikecewa.
paling aku rasa bangsat.
diranap disampahkan.

haihhh...

pegi mati dengan cakap kata sayang.
aku muak.
muntah kayak aku dengar.

*diam*

bunyi macam gila babi serik.ralat. palat.
dunia cinta manusia aku asik kena sumpahan.
takut.risau.
menghancur luluh lagi.
maka aku pilih untuk berdiam.berlama.bersendiri.

tapi.
dengan dia aku tewas.
puas menolak.
berlembut.
akhirnya mengalah berserah.
beri peluang untuk sama-sama cari bahagia.

tapi
tanpa sedar.

hatinya aku luka.
jiwanya aku robek kejam.

maaf abg.
langsung tak berniat.

belum sembuh sepenuhnya.
sakitnya membunuh byk rasa.

mohon beri masa.

-----------------------------------------
dia.


terlalu baik untuk aku persiakan.
terlalu indah untuk aku lepaskan.
terlalu sempurna untuk aku dapatkan.
terlalu cumil untuk kami digandingkan.

haihhh..

kenapa dia rela.
kenapa dia mahu.

dekat-dekat sama aku.
jijik hina.
bodoh gila.

haihhh..

sayang.
sini. tempatnya penuh luka.
sini. peritnya macam mahu mati.

kenapa masih mahu?
kenapa masih tunggu?

kamu terlalu indah cintanya untuk rasa sakit tempias cinta aku dulu.
kamu terlalu lembut untuk sama-sama turut sakit pada cerita sial aku dulu.

aku minta maaf.
sebab aku selalu lupa.
janji mahu lupakan ingatan pada sial-sial dulu.
balik-balik aku ulang tayang kisah gila babi yang mampu buat aku hilang rasa 10hari.

ha ha ha.

maaf.
jangan sakit sebab aku,
jangan apa-apa pun sebab aku.
biar kan aku.
aku jadi sial begini sebab aku selalu jadi manusia paling bodoh abad ini.

jangan.
jangan ye. minta.

aku belum layak untuk cinta sempurna kamu


sekian

dengan cinta
-julia-

No comments:

Post a Comment