Wednesday, August 11, 2010

didengki dicemburui atau apa?

saya bahagia.
sangat bahagia.


syukur, Alhamdulillah!

saya harap kamu disekeliling saya tumpang gembira dengan keadaan hati saya sekarang.
dan
saya harap kamu semua doakan cinta saya kali ini harapnya sehingga ke akhir hayat.

saya nak bilang sesuatu.

kita mungkin pernah rapat. dan mungkin juga masih rapat.
dan setahu saya. saya tak pernah suka untuk memutuskan sesuatu hubungan.
saya sayang kawan-kawan saya.
dan
setiap memory bersama-sama kawan-kawan setiapnya saya cuba ingat dan tak ingin lupa

tapi

jika kamu memilih untuk jauhi saya. hindari saya.melupakan saya atau keadaan yang hampir sama waktu dengannya

apalagi yang saya boleh lakukan?

kamu mahu saya terus terhegeh-hegeh dampingi kamu gitu?

maaf.

saya rasa saya macam sudah sangat berusaha jaga hati ramai kawan-kawan saya.
tapi kalau masih ada diantara kamu yang tidak senang dengan tindak tanduk saya.
bisik kata melawak saya.
atau ada yang terasa hati dan tersentap tang mana-mana.

maafkan saya.
saya tak pernah ada niat.

saya cuma nak kamu semua, kawan-kawan rapat saya berkongsi bahagia yang rasa.
tapi.
makin lama. saya makin sedar. rupanya ada antara kamu yang kurang senang dengan situasi ini.

mungkin saya yang berubah. dan saya tak sedar akan perubahan.
tapi saya harap saya ada cuba untuk perbetulkan keadaan.

tapi.
respon masih hambar.
apalagi agaknya.

maafkan saya.
saya jaga kamu. tapi kamu cuba lukakan saya.

kawan-kawan
saya akan pergi dari hidup kamu jika kamu sudah tak perlukan saya.

atau

mungkin kamu rasa saya tak perlukan kamu.

dan
terang-terang kamu salah!...

sekian

dengan cinta
-julia-

No comments:

Post a Comment