Tuesday, September 11, 2012

Usaha, Doa .. Berserah~


kebetulan ada seorang sahabat menegur, tindakan mengupload hasil scan baby kami.

hmm..

tak elok katanye.

*diam*

bagus! kalau ada yang sudah paham maksud sahabat aku tu
bagi yang tak paham.. teruskan bacaan..
mana tau nanti-nanti boleh paham kan?

hee..

tak semua org terbuka macam aku. atau mungkin macam kita.
ada yang masih pegang kuat pantang larang tentang sesuatu.

kan?

*senyum*

takpa. tak salah.
mentality masing-masing

bagi aku,
apa pon yang terjadi, akan terjadi aku percaya ini adalah jalan takdir kami 
dan 
ianya pasti terbaek untuk kami.

kalau anak ini Allah sudah tulis untuk diberi pinjam pada si Julia hanya utk sekian-sekian waktu
InsyaAllah, dengan iman tak setebal mana ini.. mohon doakan aku mampu redha dan terima seperti banyak hal yang sudah-sudah
 
boleh?

*senyum*

aku cuma mahu kongsi rasa ini
aku mahu kumpul semua cerita anak ini dari mula jadi InsyaAllah sampai dia besar nanti.
selagi nyawa ada selagi termampunya kami berdua

nanti-nanti
kita semua pon tak pasti apa akan jadi

elok tak elok
bukan kuasa kita

kita usaha, jaga.
kita berdoa, sentiasa
akhirnya
kita patut berserah dan sedia
Allah ada untuk kita

percayalah...
 
sekian
-julia-

2 comments:

  1. ape2 pun... dari Dia kita dtg...dan kepada Dia jgk kita pulang... rencana Dia dah siap karang elokk dlm Loh Mahfuz.. cantik... tugas kita sbgai hamba yg xkan pernah sempurna ni, Usaha dan Berdoa.. serah pd DIA... kerana, matiku, hidupku hanya utk Dia..

    ReplyDelete