Saturday, August 6, 2011

58tahun, Mak Selamat Ulangtahun!

'Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan Puan Jaimah..
Allah selamatkan kamu.

*senyum*

Its my mom birthday
6 August 1953
58 already

Jaimah Abdul Mutalib
ibu tunggal
punyai 4orang anak
1 laki-laki 3perempuan
dibelanya hanya 3dari kami ber4

sorang lagi, si paling adek. diberi angkat pada manusia tak kenang budi.
ah benci!
esok pandai-pandai lah carik kami.

mak,
manusia tabah kuat gigih bekerja untuk besarkan kami bertiga yang gila merepek punya perangai

bukan senang nk jadi mak at the same time nak pegang tanggungjawab ketua keluarga
kesian mak time tu.
tapi masa tu aku bodoh-bodoh lagi
kekadang bukan main melawan aku dengan mak.

dia lah teman tidur dari kecik hingga sekarang ni wehh
dia lah teman gaduh bertekak berkongsi tangis tawa segala.
dia lah orang nye
mak aku ni lah.

haha

dia manusia paling baek penah aku jumpa
even kadang-kadang ada juga perangai dia yang aku rasa macam ..'mak stop it, please!!'
haha

buruk mana pon dia masih mak aku yang paling bek
hebat mana pon mak orang lain' hebat lagi mak aku okay!

*dia boleh berdikari tanpa ada seorang laki-laki bergelar suami sejak aku kecik lagi dan tanpa ada sebarang pendidikan menulis membaca segala*

mak aku
mak yang paling kool ok!

*diam*

jujur cakap,
family kami memang jarang nk celerate birthday ni.
selalu kami wish-wish jerk.
family kami sempoi jerk.
masing-masing paham sudah.
nk tunjuk sayang tak semestinye dengan cara menunjuk-nunjuk kan.
cuma
aku jerk dulu kecik-kecik mak buat jugak
sampai darjah berapa ntah.

haha
bila tgk pic, rasa kelakar plak.

*senyum*

tapi
entah kenapa tahun ni terdetik plak aku nk sambut birthday mak.
mungkin sebab taun ni aku akan bertukar status. mungkin.. mungkin jugak.

aku nk tinggalkan satu kenangan pada usianye ke 58 ini tambah-tambah lagi
lepas ni kami dah tak tido sekatil lagi

mesti mak runsing pk mende ni.
kesian dia.
sorang-sorang nanti.

aku harap.
mak akan sikit happy untuk malam ni.

InsyaAllah, kalau ada rezeki boleh pegi lepak makan
tapi bulan posa ni leceh sikit.

itu pasai
aku ideakan beli kek sahaja.

mula igt nk beli Secret Res
tapi
hampeh layanan cm harrrrrr ...

so
decide beli kek besa-besa jerk
mungkin takde rezeki nk beli yg mahai punya.

tapi
nk habaq mai kat angpa.
kek dibawah ini teramat lah sedapnye.
rugi mampui kalau tak beli

*meh cuci mata tengok mak aku memotong kek hari lahirnye*







time suap menyuap kek tak dapat nk snap...
sebab sambil suap mak aku.. aku pon ngap jugak kemulot ..

*kalau ada penah aku kutuk-kata mak aku, itu tandanye aku syg mak aku.. aku tak suka mak aku dok buat mende merepek.. tapi besa laaa org tua kan.. susah mau paham maaaa*

aku sayang mak aku

Ya Allah
semoga diampunkan dosa mak
semoga disihatkan tubuh badan mak
semoga dipanjangkan umo mak
semoga diberi bahagia hingga akhir mak
semoga mak beroleh keberkatan didunia diakhirat sana
semoga dijauhkan darinya perbuatan dosa dan didekatkan kepadanya perbuatan baek serta dipermudahkan segala urusannya dunia mahupun untuk akhirat sana
Amin..


sekian
-julia-

2 comments:

  1. keluarga kita sama rasanya,xdak nak celebrate besday bagai2,kdg2 wish pun x,tunjuk kasih syg byk caranya kan...beli hadiah atau sst yg mak berkenan pun ok :)

    ReplyDelete