Thursday, August 4, 2011

Terima Kasih, Sang Pencipta~

Alhamdulillah

Sumpah
aku taktau macam mana nk lahirkan rasa syukur aku pada Tuhan yg Maha Esa.

cuma
niat hati mahu terus sedaya upaya untuk berubah dan taat atas setiap perintahnya.
mencuba untuk menjadi paling sempurna diccNYA yang Maha Besar

*diam*


*slip untuk mendapatkan kebenaran berkahwin*

ceritanya:

borang-borang kami sudah siap segalanya.
dari urusan qaryah masjid hinggalah ke wali-wali
Alhamdulillah proses tersangat lancar

masa dekat perak utk dapatkan tandatangan abah.
nk dijadikan cerita IC abah HILANG.

oh. Tuhan jerk tau betapa kalutnye pakcik-pakcik aku *sepupu abah*
risau kalau-kalau org pejabat agama teluk intan nk jugak-jugak IC ori.
tapi sebab Tuhan tu masih ada kasihnya pada aku

ustaz yg bertugas tu satu kampung dengan abah,
pakcik aku plak kenai seluruh keturunan ustaz tersebut.

memang ada ditanya tentang IC ori abah.
jujur pakcik aku bilang ianya HILANG.
cuma ada salinan sahaja

mujur
ustaz tak byk bertanya.
Alhamdulillah urusana selesai.

*senyum*

lega

sampai jerk penang.
nk kena jumpa qaryah masjid plak.
kebetulan hari yg aku dan mak p tu. dia takde.

tapi.
punya lah Tuhan tu nk mudahkan cerita.
jiran blok sebelah offer dekat mak aku nk tolong p amik pengesahan tersebut.

Ya Allah
Terima Kasih

beberapa hari lepas tu.
semua dokument yg diperlukan telah siap!

so semalam niat hati nk hantar jerk dulu borang tu
sebab tak silap aku depa akan arrange hari len utk ditemuduga tok kadi.

so
aku pon minta kebenaran kt boss nk kuar break lewat sikit.
selesai solat zuhur kt surau bakti permai USM.

aku gerak ke Pejabat Agama Islam DTL

sampai-sampai jerk
borang aku serahkan.

disemak.ditengok berulang
Alhamdulillah lengkap dan tiada celanya.

*tarik nafas dalam-dalam*

dan staff tu panggil aku minta bawak semua dokument tu p jumpa tok kadi

*blur*

haha

Sumpah
aku igt interview hari len

jujur aku bagitau budak tu.
'alamak tak tgk buku pon ni.. cmne? tak boleh ke arrange ari len?'

mereka yakinkan aku
tak perlu risau apa, basic jerk akan ditanya.

*basic pon.. aku ni dh la sengal*

nak tak nak
kaki panjat tangga jugak
takkan aku nk larik plak kan..

gila aaaa.
kire nie macam berperang tanpa persiapan.

haha

dalam hati bukan men lagi dok doa minta-minta tak susahlah soklan yg nak ditanya.

tapi
takde laa aku ketaq sgt pon.
rasa biasa.
mungkin Tuhan cool kan jiwa aku koit

*senyum*

sembang punya sembang
rupenye tok kadi punya bini org bagan dato

haha

'abah orang jawa ye?' tanya ustaz
'taktau la ustaz, tp mak ckp cmtu la' kata aku

'orang jawa ni baguih, agama depa kuat' katenye lagi

*senyum jerk aku*

sembang lagi dan lagi

last-last

'julia baca Fatihah' minta ustaz

aku pon bacalah sampai selesai.

hihi.

'julia, mengucap ye' minta ustaz lagi.

aku pon mengucaplah dgn cermatnye.

'julia taukan rukun nikah?.. lelaki, perempuan, saksi akad..'
ustaz yg jawap..

haha

'ok lah nie' katenye sambil turunkan tandatangan.

*hati aku dh melompat-lompat time tu*

'nah. nanti koll ustaz ok.. ustaz taun ni raya kampung bagan dato lah.. bla bla bla' sembang lagi ustaz ni.. maklumlah jumpa org kampung!

'ok ustaz, terima kasih.. Assalammualaikum' baek jerk aku kan.

haha

*senyum*

Alhamdulillah
lancarnye bukan main lagi.

Terima Kasih, Ya Allah Ya Rahim

*semoga kami jumpa bahagia kami. semoga kami makin dekat dengan Sang Pencipta*

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment