Monday, August 27, 2012

26hb August 2012~


lately, peruit aku selalu kembung. kalau ketuk tuh memang bunyik kuat gila!
sejak hari raya aritu sampai ke harini, boleh kata tiap-tiap hari peruit aku kembung.

*kembung angin ye kawan-kawan*
peruit jadi cekang koit!
aiyoooo.. nak sapu minyak, kang baby aku mengalami global warming dalam rahim plak kan.
:D

nak dijadikan cerita, semalam member sekolah aku jempuit p rumah dia.
buat makan-makan sikit katanye.

dia mintak kami mai petang-petang sikit.
so kami pon mai la petang-petang.

kebetulan kami kenyang lagi.. makan tengah ari lewat sikit pula tuh.
sebab kenyang pagi belum hilang.

haha

sebelum gerak tu.. peruit aku memang dah kembung.
tapi, aku abaikan jerk.

*senyum*

member aku masak MEE KARI, wahhh kurlas SITI HALIJAH OMAR nie..
selalu BIHUN SUP jerk..
sekarang sudah improve, hehe.

yang tolong hidang nye, laki dia. dia p bagi anak dia tidoq.
nak habaq kt ang.. punya laa banyak lagi dia boh kt kami dua!

jenuh nak bg abis!!!
 sebek LAZAT!!

:D

selesai makan, kami lepak-lepak sait.
itu jam, aku dah rasa badan aku dok mai semacam dahhh...lenguh-lenguh.

utk makluman, aku ni jenis badan berangin! hangin melambak-lambak dalam badan.
tak tau nak habaq cmna, yg mana kenai aku tu.. tau lah derita merindu aku..
kalau silap makan, memang mendapat!

*diam*

selesai beraya rumah SITI HALIJAH, aku dijempuit p beraya rumah NURUL NADIA.
kt umah nad, mmg aku tak dpt menjamah dah.. kenyang + kembung perghhh memang terbaek.
kami minum air dan sembang-sembang jerk.

selesai segala cerita, kami mintak diri..

badan aku time tu.. jangan cakap.. sakitnye, macam nak mintak dipijak-pijak.
 bisanya naik sampai ke kepala habaq hangggg!!

sampai jerk rumah, somi akulah jadi mangsa, tukang urut
urut picit-urut picit .. leganye sikit jerk.

haihhh.. mula berpk-pk, apa mendelaaa yg aku makan nie..
sampai bisa habis badan aku.

takkan lauk aku masak siang tadi..
sup bayam merah, teluq dadar & nasi puteh jerk koittttt

 :|

atau..
MEE KARI, member aku yang LAzaTtt tu?

bahan-bahan dalam kuah mee ke? 
taugeh ada ke ek masa aku makan tu? hmm tak perasan.

 tapi
before ni ada jerk aku makan taugeh, takdelah bisa sgt..takde kena angin pon...

pelik!!!
mungkin aku mengandung kot.. badan tak kuat kan..

:(

lepas penat memikirkan hal tersebuitt, aku decide utk pejamkan mata.
sebelum tido, aku mintak mak aku plak urut-picit dan sapu minyak dari rusuk belakang ke paras bahu..

tapi,
bukan lega, makin teruk.
angin takmo keluaq. degey sungguh!!!

dada jadi ketat, sempit.
susah nk bernyawa..

Ya Allah, badan plak bisa-bisa.
urat tgn jadi lenguh abis..

aduhh.
sebek ada somi aku, walaupon mulanye aku cuba tahan..
taknak susahkan dia, sebab aku lebih suka aku yg jaga dia.

hihi
pelik dak?

nak taknak, aku gtau jugak..
sebab 3 4 kali aku bangun utk tarik napaihh..

diurutnye aku. dipicitnye aku.
jam dok berjalan, esok masing-masing kerja.

hurmm aku rasa sgt menyusahkan dia, banyak kali aku mintak maaf.

;(

time tuh lah jugak, dok terbayang.. Allah dah nk tarik nyawa aku ka?
macam-macam dok terpikiaq kt pala otak ni..

*diam*

 hasil picitan dan urutan tangan somi aku, Alhamdulillah.. angin degey tu mula keluaq dari tubuh aku.
sendawa, siap kentut-kentut semua..
fuhhhh!!.. agak lega kt situ 

:P

bila dah rasa lega sikit, aku cuba utk tido semula.
walaupon dok rasa sesak napaih lagi.

sepanjang malam semalam, aku memang tak dapat tido lena.
kejab-kejab aku terjaga

sampailah pukui 6.15am pagi tadi
mata mengantuk jangan cakap lah. badan sengal-sengal koit.
 tapi, semangat nak siapkan makan pakai somi aku kuat.

gagahkan jugak, masak air, masak nasi - goreng nasi

heee!
 al maklumlah.. dh lama koit aku tak siapkan bekpes utk kami makan before p keja.
lama ni kan aku dok alah.. pehtu kalut p keja awai.
tugas tu, pakcik juai nasi lemak amik alih..

pehtu masuk bulan posa dah..siapkan sahur tu feel nye lain.
hehehe.

taraaa!!
siap hidang bagai. kami makan sama-sama.

tengok muka somi aku, teringat pengorbanan dia semalam.
ketara risaunye bila aku bagitau susah nak bernyawa.

:)

uwaaa!! terharunyeee!!!

camne nak gtau dia. camne nk gtau dia.

hahaha

harini jerk, taktau wape kali aku dok cakap 'terima kasih' kat somi aku.

 to my hubby,
I love You so Much!!!
Thank you mucuk!!

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment