Friday, August 31, 2012

my B'bird!!

semalam..
lepas waktu kerja, sementara tunggu somi terchenta datang ambil jempuit.
aku biasanya akan lepak luaq office.

sambil menikmati pemandangan dan gelagat manusia pacu kereta moto, tiba-tiba!!!

aku terdengar bunyi sesuatu mende terhantuk..
setelah meneliti... didapati.. mende tu... burung!

aikk.. burung baru belajaq terbang ka hapa?
ada ke patut p langgaq bangunan dekat office aku tu..
sikit punya besaq kaaaa!!

nak gelak plak rasanyee
;P

lepas burung tu jatuh, dia tak bergerak ke mana dah..
dia lepak situ jerk..
pening koit kan?

hihi

dekat 5-10 minit jugak laa aku dok perati jerk burung tu..
tapi still dia tak terbang semula..

hurrmm.. firasat aku mengatakan dia cedera dah nieee!!

tak lama lepas tu.. somi aku sampai..
haaaa apa lagi.. dgn penuh rasa kasih dan kasihan nye.
aku bagitau somi aku kisah burung tersebuit.

maka, kami berdua pon mendekati burung itu..
sah dan nyata, dia memang tak leh terbang.

apalagi..
aku pon mencadangkan supaya kami amik jerk burung tu.. bawak balik or bawak p kedai burung ka apa ka kan?

Alhamdulillah.. dia setuju!
yeay!!

tapi.. dia geli ghupernyeee nak pegang burung!!

hak hak hak..

sebek bini nye ini hokey sama burung.
apalagi.. aku peganglah burung tersebuit sepanjang somi aku merempitkan moto dijalanan..

hahahah

burung tu pon .. ok jerk.. takdelaaa mengelejat ke hapa kan.
kebetulan dekat-dekat umah aku, ada kedai burung..
so kami singgah sat..

dimaklumkan burung tersebuit adalah Burung Terkukur!
kami decide nak bela sementara dia tak leh terbang nie.
so auntie kedai tu.. sponser kotak.
kami pula beli bijirin utk burung tu.

cite panjang pun cam bosan plak kan?
haaaa.. apa kata aku share gambaq-gambaq burung tersebuit..

:)

aku dah bagi nama kat dia..
B'Bird!!

amacam? shedap dak?

hahaha

harini kami p beli sangkar kat dia..
kecian plak dia dok lam kotak tu.. macam tak meriah jerk kan?

:D

doakan B'Bird cepat sembuh tau kawan-kawan!!








sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment