Thursday, August 16, 2012

Riang Ria Julia Di Hari Raya~ :P

tak lama lagi berakhirlah Ramadhan tahun 2012, 
bulan mulia.bulan seribu bulan.
agak sedih bila tahun ni takde banyak sgt ibadat yg dpt aku kerjakan dimalam harinya.

haihh.
rugi mampuiih rasanya, diharapkan walaupon tak dapat menambah pahala berlimpat kali ganda.
semoga amalan sikit-sikit ini diberkati Ilahi dan semoga tidak bertambah pula dosa sedia ada.
InsyaAllah.
semoga tahun depan ada lagi Ramadhan utk manusia macam aku nie.
 Amin.

*senyum*

abis posa, kita raya..kan?
kalau cakap pasai raya nie, haruslah anak-anak kecik riang gumbira.
hehe

macam aku kecik dulu.
raya jerk bukan main lagi melompat seronok.. *overkan* 

haha
 
mak memang tak penah gagal sediakan baju raya kami.
walaupon kami susah kecik-kecik dulu. 
mak keja sehabis nyawa utk kami bertiga.
make sure anak-anak dia ada baju baru, kasut baru, ada biskut raya utk makan, ada makanan utk ditelah dimakan.

hihi
itu lah namanye mak.
susah mana pon dia, dia taknak anak dia rasa susah.

:)

part paling best, masa raya
pusing satu Kampung Zoo Road, kutip duit raya,
agak-agak rasa penat dahaga balik umah rehat sekejab
pehtu pk-pk umah makcik pakcik mana belum terjah lagi

haha

masa terluang digunakan untuk mengira jumlah kutipan.
haaa kau mampu!

jalan ramai-ramai
baju warna warni
 kalau yg ada poket haruss poket penuh dgn sampul wet raya
tak cukup poket. mak-mak nie sediakan beg lagi.

lawak! comey!
 
;P

 budak-budak kan. mana tahu apa sangat
pk seronok depa ja.

*senyum*

bila dh besaq sikit, mood raya tu takde dh sangat.
tambah-tambah aku dh pindah dok FLAT.
lagi lah kemeriahan nye tak terasa.
tapi ada part yg masih meriah

iaitu
nilai duit raya bila meningkat remaja, lain teruih jadinye.
tengah belajaq kan.
ada yg bagi RM50, ada yg bagi RM100
paling busuk pon RM10 lah.

so takyah pusing satu kampung pon leh dpt RM200 lebih.

hakhakhak!
sonok kan kan kan?

:P

*diam*

hmm.. mst yg tanya-tanya, kami tak balik kampung ke? *ye yek jerk org tnya kan.. padahal nk cerita*
haha

kami adek beradek ni kekok sikit balik kampung
kecik-kecik dah larik ke Penang.
mak sibuk siang malam carik duit, cuti jarang-jarang ada.
orang balik raya melayu. mak aku selalu heret aku balik raya cina.

haha
time tu kampung pon takde sedare dh!

haha
apa-apa hal pon raya kat kampung memang bosan gila!
duit raya dapat sikit jek 
apa kurlasss! 
kt penang... dapat banyak wooo!!

yang banyak dapat, letih makan letih berjalan jerk lah!

*mentality anak kecik*

hahahahah

natijah nya!
sampai ke besaq kami tak suka sangat balik kampung time raya.
Penang adalah Kampung kami!

balik pon sebab kenduri-kendara

itu jam!!
anak ANJANG SEPIK lah paling sedare mare nak jumpa - nama glamer mak aku kt kampung.
mak plak jadi kerja nk kenaikan itu makcik JOYAH, itu makcik SENAH

hahahahahaha
*aku tipu jerk nama joyah & senah tu. saja nk bagi shedap cerita*

;P

ok. kembali bab raya OK.

so tahun nie, 
tahun pertama beraya sebagai Isteri Orang.
part seronoknya, dapat bersama somi terchenta dipagi syawal yg mulia getteww!
part tak seronoknya, tak dapat lepak dgn family sendiri.

tapi takpe, kami adek beradek setiap kali raya mesti nak plan buat umah terbuka.
bukan buat besaq-besaq pon, sebab umah kami kecik jerk.
tapi kami suka jamu orang makan.
jemput kawan-kawan.
seronok!

itu jerk nikmat raya bagi aku. bila dpt kongsi rezeki dgn kawan-kawan.

:)

selain menjamu orang dgn biskut hasil tangan sendiri..
 kurlasss! bangga koit 
:P

hahaha

so tahun nie, kalau ada rezeki... InsyaAllah. nak jugak plan open house..
 doakan lah rezeki aku dimurahkan.
 Amin

dan 
paling tak sabaq nak p beraya umah kawan-kawan
wahhhh.. sakan!! 
itu pon kalau somi aku nak bawak dan ijinkan..
kalau tidak, nan hadooooooo~
 
*senyum*

 haaa! sonok dak story pasai raya aku?
hahahahha

sekian
-julia-

 



No comments:

Post a Comment