Wednesday, August 8, 2012

baru jerk cakap, dah jadi... haihhh

baru jerk story pasai penyakit asma mak aku.
dah kena serang.
semalam masa aku lik keja tu nampak elok sikit
demam pun dh kebah..
siap leh sembang dan bergossipan dengan aku kt meja makan time berbuka posa

tup tup
kui 2 lebih pagi tadi
bukan main sakan lagi batuk nye.
batuk berkahak utk orang ada asma nie mmg racunlah.

dari kui 2lebih sampai kui 4lebih 
tak leh pejam aku dibuatnye
sudahlah kami tinggal berdua aja minggu nie
somi aku kt taiping
abg aku kt langkawi
along aku sah-sahlah kt rumah dia

masa sahur mak ckp nak makan ubat..
lepas mkn ubat tu, nampaklah dia boleh lena kejab..

*diam*
 
kui 7lebih, elok aku nk siap2 p kerja,
mak ckp dia tak tahan dah. minta call ambulance hantaq p sepital.

aduhhh.
serabuit sekejab kepala hotak aku
haha

mende pertama aku buat,, msg & kol somi aku
minta izin nak urgent leave 
*aku tak byk cuti dh.. lau amik harini, sah2 tinggai 1 1/2 jek cuti aku (setakat August 2012), aku taknak dia sedih tak raya lama kt Ipoh*

mende ke2 aku wat, aku kol along,
dia ckp takyah kol ambulance, dia akn dtg amik.

fuhhhh.. 
oklah. makna kata sempatlah aku siap-siap semua

memandangkan anak along yg kecik tu pon tak sihat.
aku plan, follow ikut moto, bukan pe t pape takyah susahkan dia nk mai amik aku plak.
nak balik rehat ke hape ke, aku leh balik sendiri jerk

so sampai jerk sepital, mak aku terus dpt rawatan kecemasan
doktor bg gas 3 4 5 kali
tak reda jugak semputnye
last, masuk zone kritikal, tunggu punya tunggu tak settle2.

dah letih berdiri.
aku pon lepak ruang menunggu
sejak nak masuk 5bulan nie, aku tak larat nak berdiri lelama dh.
so dalam tu sempatlah terlelap sekejab..

huhu

kui 12lebih cmtu, aku tgk mak aku hilang dah..
aikk.. depa ni tak reti panggil aku ka?

sekali aku tanya dh masuk wad.
hantu sungguh. mula rasa nak mengamuk!

tapi takpe, aku masih posa, so aku rilex luuu.. 
dari kecemasan ke wad bukan dekat.
aku plak rasa nak penat

haha

kui 1 baru leh nek atas.
kebetulan lif 1 rosak plak.

berpusu-pusu lah manusia nak masuk
tak lupa yang tak beradap.. bertolak2 macam budak kecik.
nak jerk aku lempang.
tapi orang tua.. jadi aku abaikan jerk

:P

sampai kat wad, boleh plak document kesihatan mak aku doktor kt kecemasan tu tak attach sekali masa hantaq mak aku naik..

YaAllah.
turun plak akunye p kecemasan amik mende alah tu.

sabau jerk laaaaa!!!
nak marah memang terasa-rasa dah. tapi aku mana reti nak marah-marah 
hahaha.

layankan jerklah kerenah depa-depa nie
siap amik document tu, aku pas kt doktor atas.
lepak kejab dgn mak aku, dh dekat kui 2..
waktu melawat pon dh nk abis.. kebetulan masa mak aku masuk tu depa dh siap dapat makanan.
so mak aku takde lah makanan nak makan.
dah lah dia tak jamah pape pon dari pagi tdi.

so aku turun belikan mineral dan roti
pas makan minum sikit
aku minta diri nak balik rehat.

fuhhh penat jangan cakap.
tapi kenangkan jasa mak aku yg tak jemu jaga aku..
aku kuatkan jua

hopefully baby aku kuat jugaklah.
risau koit.. ke hulu ke hilir.

fobia beb!

so settle hal sepital aku blah.
start moto, p kedai barang buat kueh. ritu tak sempat beli beberapa item.
settle beli barang.
aku terus rempit balik rumah.

perghhhh dh mcm tak mengandung gaya aku harini
hahahaha

rasa cm superwomen plak!!

:P

Alhamdulillah, aku sampai umah.
sebelum nek, aku beli air kotak milo.
haaaa! sorry aku taknak teruskan posa rini.
ikut-ikut aku memang rasa larat lagi
tapi baby aku, aku taktau.

haha 

aku bedal minum 3gelas,
aku rehat 5minit
aku kemas rumah, sidai baju, settle pape patut
dan
barulah aku mula taip entry nie sampai sekarang

hahahahah.
baru abis taip, fuhhhh penat siott!

ok now aku nak lepak rebah badan jab.

*minta kawan-kawan yang lalu singgah sini, doakan mak aku ye. semoga dia cepat sembuh dan minta-minta pe yg doktor cakap, 
paru-paru berair bagai tu cuma suspek sahajalah hendak Nya..Amin*

sekian
-julia-



No comments:

Post a Comment