Tuesday, August 7, 2012

Birthday & Sakit


Semalam
hari lahir bonda aku

tapi
dia tak sihat, tetiba jerk demam..
cuaca kt Penang beberapa hari lepas memang panas dan berjerebu.
mungkin bonda aku sakit sebab cuaca

selain faktor cuaca, aku sebagai doktor peribadi bonda aku, 
aku suspek faktor utama nye adalah
makanan.

hihi

baru-baru ni SAKAN bonda aku telan DURIAN
dipesan ingat berulang kali
sampai rasa nak marah pon ada.

haha

*aku memang seorang yang garang OK*

bukan nak derhaka ke hapa
tapi lu pk lah sendiri bonda aku tu dh lah mempunyai penyakit asma.

time tak menyerang, takpelah.
sekali dia serang, nak kebah bukan senang wa cakap luuuu!!

tapi
apa nak buat, orang tua kita ni kadang kala degey nye bukan main
haaaa.. 
nak telan kan, telahlah makkkk!!

tak cukup buah nye, buat tempoyak plak kan.
memang sakan lah.

*diam*

tup-tup
dah sakit....kan dh susah?
nak makan pon dh tak rasa nikmat!

haihhhh..

marah kang, sedih plak.
boleh cakap letak tapis kat mulot jerk laaa~

hihi

OK
banyak bebel plak kan aku nie kan?

so
semalam kami berbuka dengan Pizza jerk. sempena membelanja mak dihari lahirnye.
memandangkan aku pon tak larat nak masak
dan 
kalut mengemas baju somi aku, untuk dibawak ke Taiping harini.

order jerk lah.




hihi
lepas jerk berbuka, Along aku bawak mak aku p klinik.

adalah berjenis-jenis ubat yg doktor bagi.
ubat demamlah, sakit badan lah, selsema lah, batuklah, lungs lah.
*diam*
Semoga, bonda aku cepat sembuh dan kembali sihat seperti sedia kala, 
Amin..
Sempena Ulangtahun Kelahiran beliau, 
aku doakan:
semoga mak terus diberkati, dipanjangkan umur, disihatkan sentiasa, dijauhkan dari sifat-sihat yg dimurkai Allah dan semoga mak happy-happy selalu.

Amin..

No comments:

Post a Comment