Thursday, April 7, 2011

dugaan~

sebenarnya,
sebelum aku pelan nak dirikan rumahtangga.

aku dengan sangat nekad tak mau ada pergaduhan besar yang beri kesan luka pada hati setiap manusia yang melibatkan diri.

tapi.
biasalaaa
bila perkara-perkara penting cm gini. banyak pendapat diberi luah. banyak komen2 yang disumbangkan.
so dlm mencari persepakatan timbul lah konflik yang sangat-sangat aku nak elakkan terjadi..

ha ha ha.

sumpah aku takde niat nak lukakan sesapa ngn baris patah ayat aku. tapi...
keadaan memaksa so aku terpaksa suara apa yang aku rasa.

tapi biasalah.
anak bongsu. anak kecik. konon nye!
pendapat aku ni selalu dianggap buat pandai! bajet bijak segala.
padahal umo aku 25tahun dh koitt...

masa depa umo aku.. takde plak org nk pk depa tak layak masa tu?

haihh...

sebagai nak menyedapkan hati yang sedang berduka lara ni...
aku set kan dlm otak.. yang konflik itu perlu..

ha ha ha.

*senyum kelat*

ntah.
aku tak paham org, atau org yg tak paham aku..

ke aku yg pelik. tak sama dgn pemikiran org lain..
pk jauh sgt ke aku? atau aku rasa aku cukup bijak nk handle semua segala..

ha ha ha

ntah.
pasa satu sudut, aku nk sgt salahkan diri aku.
tapi pada sudut yg lain.. aku rasa depa tak patut langsung wat aku cmni.. so
rasa serba salah tu tetap ada.

mungkin aku tak cukup kejam.
tapi aku cukup kuat nak bertahan jadi cool abis!

*diam*

dan kesimpulan yg dapat aku terjemahkan..
biaq laaa org nak kata apa. as long as aku tahu tahap aku. aku tahu kemampuan aku.
aku harap Tuhan redha dengan aku...

cukuplah aku ukur baju kat badan aku sendirik. dari aku nk sibuk2 dengan cakap org utk ukurkan badan org lain..

dan
aku taknak ada sejarah yang berulang.
aku tau aku lebih bijak nk handle mende-mende mcm ni.

ikut hati mati. ikut rasa binasa.

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment