Saturday, June 25, 2011

bebel~


dulu-dulu
aku selalu dengar orang cakap
susah kalau kawan dengan lelaki yang ada adik perempuan or kakak perempuan.
pendek kata yang ada adek-beradek perempuan
sebab
akan mejarumi ibu mertua kita *mak depa*
akan ada cakap-cakap belakang tentang kita

berbanding lelaki
perempuan lebih suka bergossip!

dan
aku rasa mende tu memang betui.
sebab aku dengan along pon jenis cmtu. sama nek laa ngn mak aku pon..

jenis suka dok komen gf abg aku

haha
kesian laaa abg aku tu.. asik dok kena taruh ja ngn kami..
maklumlah kami 3.. dia sorg ja kan..

bukan sengaja
cuma kami rasa perempuan tak spatutnye macam tu macam ni bila bertandang ke rumah mertua.
sporting mana pon sesebuah keluarga tu. had-had tertentu masih perlu dijaga
jaga ambil kesempatan atau mudah rasa selesa

dan
mula dari situ aku pon sibuk jaga tingkah laku.
takut-takut aku pon dok kena kata kan..
baru nk betui..
dok kalut kata kt gf abg aku sgt
:P

aku ada jerk pengalaman
kekasih ada kakak n adek lelaki-perempuan.
kekasih ada kakak-kakak perempuan dan abg-adek lelaki
kekasih yang adek-beradek semuanye lelaki

dan
kekasih tunang aku ini
yang adek-adeknye perempuan semua, dia tunggal lelaki malah terpaling abg sulong

dan
Syukur-Alhamdulillah

sepanjang kami kenal kawan
langsung takde masalah.

*diam*

sumpah,
aku tak pandai sembang sama orang yg baru kenal jumpa
aku tak reti nak ambil hati pura-pura baek suci
yang aku reti diam senyum dan buka mulot ikut situasi
agak-agak perlu aku ringankan segala otot untuk datang-bantu.

berlakon?
aku tak rasa kita semua perlu berlakon
cuma
kawal dan jaga tingkah laku

keluarga tak sama dengan rakan kawan beb.
kita tak kan mungkin paham pemikiran warga tua
depan mungkin senyum nampak suka
tapi
belakang?

ha.. kan dh kena kata..

apa pun yang kita nak buat
sederhana cukup

lebih-lebih sangat kang salah jugak
terkurang pon salah jugak.

tengah-tengah suda

kalau kita tak pura-pura siapa kita, kita ikhlas pada perbuatan kita.
kita lahirkan semua yang kita niatkan dengan baek
InsyaAllah
baek-baek semuanye untuk kita
soalnye lambat atau cepat

sekian
-julia-




4 comments:

  1. tiada perlu dilakonkan
    kerna kita itu kita ini
    sudahnya begitu
    bertungkus lumus
    menjadi org lain
    itukan hipokrit namanya

    jika ini yg dia suka
    jika ini yg dia sayang
    jika ini yg dia cinta
    terima jerlah
    say no plastic beb!~

    ReplyDelete
  2. apa yg hebatnya..
    gerak tari jari jemari mu
    melentok-lentok menaip
    sekalian entri ini
    itu yg lebih dikatakan hebat
    utk kamu... bukan aku
    kerna kamu miliki bakat itu
    percayalah...

    ReplyDelete
  3. ai biasa-biasa jerk. menaip guna jiwa...
    kadang2 kena kadang2 tidak~

    ReplyDelete