Thursday, June 2, 2011

terkata.dikata dan mengata~


story ini story lama.
cuma aku baru ada mood nak cerita sikit-sikit hal tak berkaitan banyak dengan hidup aku.

jiran selang beberapa rumah floor aku ni. ada yang sama baya dengan aku.
entah kenapa. beberapa bulan lepas...
kalau selisih. terserempak dan sewaktu dengannya..

secara automatik nye. aku ni akan tersenyum paling manis dalam dunia.
ecehh yeye jerk!

tapi.
apa yang aku dapat adalah pandangan mencuka dan jelingan yang amat tidak menyenangkan seluruh ati.

ikut-ikut boleh panas ati.
tapi aku ni.. manusia yg jarang-jarang nak amik port isu remeh.

so kejadian tu berulanglah 3 4 5 6 7 kali.
maklumlaaa aku ni tak serik nk senyum kat org yg tak reti nk balas senyum aku.

haihh..

kecewa habaq ang!
tapi biaq laa...

*diam*

so ada jugak aku ngadu2 kat mak aku..
takde laa pelik jerk.. nape tetiba tak nak senyum segala..
upernye mak dia pon layan mak aku sama macam anak dia layan aku.
heran..

aku ada wat silap ke hape?

haihh pelik-pelik.

dipendekkan cerita.

jenis kami ni manusia yg tak paham bahasa..
orang taknak menegur tapi kami degil nak sibuk menyibuk jugak.
so hari jiran yg sebaya dengan aku tu kawen. mak aku ada menyibukkan diri nye.
maklumlaa jiranla katakan..
seagama. semelayu.

maybe
sebab depa malu alah..
family dia pon dh okay ngn my mom~

aku macam tu jugak..
kera sumbang.
tak reti bercampuq. dok lam umah wat hal aku jerk.

episod seterusnya adalah hari pertunangan aku.
haaaa time nie laa episod baek punya!

hari majlis.
rezeki sikit-sikit tu family kami share la dengan jiran-jiran dan kawan2 mak yg menolong.
sibuk laa jugak aku malam tu..

esoknye.
letih penat tak ilang lagi ni..
mak aku soh anta kuah gulai baki semalam kt depa.

so aku pon dengan tak mandinye.. p laa hantaq.

bagi2 salam.
si jiran sebaya aku tu yg jawab dan amik kuah gulai tersebut.

elok aku nk blah dari situ.
dia panggil aku.

erk..
*apa plak dia nk ckp nie, nervesss koit*

"julia, tau tak kenapa Fa.... tak senyum kat julia kalau julia senyum kat Fa...?"

"tu laa... taktau laa .. dok heran gak.. awat?"

"sebenarnya ada org dok menyampai.. depa kata julia kata Fa... bodoh, belajaq tak pandai.. keja pon ntah pape"

"Ya Allah. sumpah demi Allah. org tak kata langsung... nk wat kata cmtu? tak pernah amik tau pon pasai Fa... lama ni pon kan?"

"ha tu laaa... Fa.. pon sama.. terkejuit gak. dh la tak amik tau hal org.. tetiba org kata kita bodoh.. mana kita tak marah.. kalau julia kat tmpt Fa.. apa julia wat?"

"ye.. minta maaf laa yek.. mmg tak kata pon bodoh ka apa"

"Fa.. pon minta maaf jugak... mmg nak tanya ritu tapi tak sempat..."

*agak terkejut beruk jugak laaa aku masa tu*

ha ha ha

dan kami pon saling bersalaman dan cium pipi kiri kanan.. habaq ang!

haihh

manusia mana laaaaa yg busuk hati kat aku or family aku tu..

semoga diberi petunjuk agar mereka bertaubat!

dan
kalau angpa jadi aku, apa angpa rasa?
sakit ati dak?

kalau ye pon angpa terkata.. hishhh aku jarang nk mengata pasai org nie..
tetiba angpa dikata mengata!

ha pening kan????

hmm takpe.
aku sabaq jerk...
nk maki-maki kang nampak sgt aku ni kurang didikan..
so better aku serah hal ni bulat-bulat pada Allah SWT.

sekian
-julia-


No comments:

Post a Comment