Tuesday, June 28, 2011

Melayu Islam Malaysia .. ~


hai olls
even aku ni pelajar dan belajar political sc.
tapi

secara jujurnye
aku tak suka langsung berpolitik

yes. aku tak nafikan politik tu penting malah sangat penting.

tapi
pemain-pemain politik zaman aku dibesarkan rata-rata
'bukan orang suci'

dan
maaf
aku tak memihak kepada mana-mana satu parti politik pun.

bagi aku
sama jerk
setiap manusia ada sudut baek buruk nye

jangan nak tala org jerk salah.
kita ni belum tentu betui pon kan.

tapi
bila bersembang cakap soal agama bangsa
emosi jiwa aku akan berubah
aku akan sikit tersentuh hiba
sentisipnya jangan nak kata..

*sigh*

Melayu makin dok berbalah
Melayu makin berpecah belah

dan

meh laah kita tengok bangsa manusia yang bukan Melayu dan bukan Islam di negara kita Malaysia

apa yang jadi?

luuu pikir lah sendirik

dan

aku bukan perkauman disini
aku punya ramai kawan cina india segala
aku ok sama mereka
even kadang kala tutur mereka langsung tak dijaga

tapi
sebab
aku Melayu

Melayu
mana reti nak berkira
mana reti nak kata-kata
mana reti nak meminta-minta
apa ada biasanya mahu dikongsi rasa

sebab itu sekarang kita Malaysia bukan lagi Tanah Melayu
habis harta kita habis hak kita
kita beri sikit-sikit dan ada yang bagi semua mereka rasa

tapi

lihat
dengar
rasa

tetap terpalit pada kita najis dengki mereka.
tak pernah cukup
tak pernah puas

sudah diberi itu. diminta ini

sebab mereka tahu yang Melayu itu mulia hatinya.
jadi

'mari ramai semua, ambil kesempatan atas BODOHnye Melayu ini'

haihhhh

tapi
malang dan paling celaka

bangsa aku
mudah lupa dan akan selalu lupa

*diam*

sedih
sangat menyedihkan
jika perkara sebegini terus-terus berlaku

untuk aku
manusia kecik tanpa suara
selagi kita aman selagi kita selamat dalam bumi Malaysia
kita jangan lupa mensyukurinye
kita harus hargainye.

jangan sampai bila hilang nanti
baru kita melopong mengaku bodoh menyesal segala kerna silap kecil-kecil kita yang terlalu inginkan kuasa. akhirnya Malaysia kita musnah

kita tak besar mana
orang luar dok usha tunggu masa
semua pakat dok dengki kat kita

mana ada negara kt dunia ni yang macam kita Malaysia
tapi
kalau rakyat sendirik punca sengketa

aku dah tak dak punca nk taip berkata-kata

angpa. renung-tenunglah masa depan anak-anak bangsa Melayu Islam kita

sekian
-julia-



2 comments: