Saturday, June 25, 2011

ikan keli


harini aku nk story sikit
dengan bangga dan riaknye
aku dengan jayanye telah memasak ikan keli sambal tumis

:D

ikan yang takpenah langsung diajar makan
ikan yang langsung tak pernah mak aku masak
ikan yang langsung tak pernah aku jumpa dalam keluarga even masa balik kampung pun

maksudnye
keturunan aku mmg tak layan ikan darat or sungai ler kan..

tapi
sebab itu hari bakal abah mertua ku bilang si kekasih tunang hatiku kegemarannye adalah
ikan keli masak sambal tumis

hati mana tak risau
dh laa ikan tu aku geli
nama nk makan jarang sekali

seumor hidup aku
aku penah makan sekali jerk.

masuk harini kire baru 2kali aku telan ikan keli.

haaaa..
tapi tunang bakal somi punya pasai

aku gigihkan juga.

*senyum*

sebab dia biasa makan masakan ibu.
so kebetulan kelmarin dan semalam aku main msg dengan ibu
so aku dengan slumbernye minta ibu turunkan sikit risipi masak keli kegemaran anak terunanye itu.

dalam 1msg ringkas ibu bagi cara masak

haha

siap segala barang masak.
ditumis digaul segala
maka
siaplah masakan keli aku tadi.

aku bungkus-bungkus
minta kekasih datang amik.


setengah aku wat 'ikan goreng jerk'

setengahnye aku 'tumiskan sambal'


Alhamdulillah
dia cakap sedap

oh.. lega!

gila risau koit..takut2 tak lalu nk makan..kan

:)

terima kasih juga atas tegur nasihat mak aku..
terima kasih juga atas risipi dari ibu.

gabungan keduanye
menghasilkan yg terbaek.

sekian
-julia-


No comments:

Post a Comment