Wednesday, July 25, 2012

Check Up~

harini adalah bulan ke 3 aku wat check up kt Klinik Kesihatan Ibu & Anak, Perak Road (KKIA)

setiap bulan p check darah bagai..
masa first time p dulu, taktau pape langsung.

kena p bilik tu, kena p bilik ni.
masuk sini. masuk sana.
rasa macam benggong pon ada

semua tu pengalaman untuk aku.
 tapi lani, Alhamdulillah..
rasa mudah segala urusan
cuma
ramai betui ibu-ibu hamil

:D

untuk bulan yg ke 3 ni
baru aku tersedar diri untuk ambil tahu maklumat apalah yg nurse-nurse ni semua dok kutip tiap-tiap bulan.

yg aku tau, kesihatan aku OK.
siap dapat tag sticker warna PUTIH uolss!!

clean & clearlah tu dari sebarang marabahaya 
seperti darah tinggi/ kencing manis/ tekanan darah rendah bagai
hihihi

Alhamdulillah..

untuk maklumat lebih lanjut mengenai bacaan darah tinggi nie..
boleh lah baca kat sini : Tekanan Darah

aku punya tekanan darah, Alhamdulillah... untuk 3bulan ni..
bagusssss..

bulan pertama:
110/70

bulan ke2:
100/60

bulan ke3:
110/60

*senyum*

selain check tekanan darah, hemoglobin pon depa check jugak.
nak tgk jugak rendah ke, normal ke apa ke kan..

kalau nak tau pasai hemoglobin lebih jelas, boleh lah baca kt sini.. Hemoglobin
haaaa.. aku men search jerk.

hahaha

so far tahap hemoglobin aku pon.. Alhamdulillah..

bulan pertama:
11.9 

bulan ke 2:
12.4

bulan ke 3:
11.8

haaaa.. syukurrr Alhamdulillah..

berat aku pon kira boleh-boleh lah..

bulan pertama:
48kg

bulan ke 2:
47.5kg (turun sebab alahan teruk*

bulan ke 3:
49.5kg..

tuhdiaaaaa..
nek teruihhh dibulan Ramadhan yg mulia ini!

sadisss
:P

hehe.

terus-terang memang aku cuba sedaya upaya untuk makan pun.
sebab aku takut kena marah kalau berat aku turun lagi..
nasib bek naik uolss!!

jika tidak, alasan apakah lagi yg harus kuberikan kepada nurse-nurse tersebuit?

hihi

dan
cerita tambahan. 
Alhamdulillah
setakat ini setiap bulan, somi aku yg gebu dan comey itu tidak pernah lagi meninggalkan aku kt klinik sorang-sorang walaupun aku busy ke sana ke mari dan dia cuba duduk dan tunggu.
kekdg tu sebab check-up habis lambat.. kalau aku MC, dia pon turut mencutikan diri.
*aku MC sbb cuti aku tak banyak*

Sumpah, somi aku bab-bab ambil berat ni memang A + + +.
pegi keja dihantaq, balik dijemput.
aku tau dia pon letih.
tempat kerja kami bukan sehaluan.. tapi sebab kasih sayang dan cinta dia kt isteri dia yg comey ni dan demi anak kami. dia tabahkan jugak

cian somi aku..
 aku sayang dia sgttttt, walaupon dia garang tak hengat kekdg..

hahahahaha

opsssss!

 oklah.
bebel byk plak kan..

kesimpulannye, Alhamdulillah.. aku sihat setakat ini.
bulan depan 9/8/2012 aku akn scan baby kt KKIA

terujaaaa koitt!!
mana tau baby aku nk tunjuk jantina dia..

hihi

doakan dia sihat jugak ye kawan-kawan..
Amin

sekian
-julia-



No comments:

Post a Comment