Thursday, July 26, 2012

Kurang Indah~

Ada beberapa perkara buat pagi aku kurang indah harini

ujian dibulan Ramadhan
dan
haruslah aku mengatakan 'sesungguhnya aku sedang berpuasa'

:)

baek jerk kan.. anak sapa laaaahh niee!!
tapi
tetap aku nk story, manusia-manusia yg menguji kesabaran aku pagi nan hindah hini.

boleh getteww?

1. pagi ni jerk dua org candidate tak nak attend interview, hadoii.. raplah sungguh lah budak-budak nie.
reason yg depa bg tu memang aku boleh terima. sebab company yg invite utk interview ialah company ROKOK. nak-nak pulak depa ni org melayu Islam kita. haruslah aku mengerti keadaan mereka tersebuit.
tapi
sebelum aku submit depa punya application, aku dh tanya direct dan terang.
this is for tobacco company, sure or not nk proceed..
uikss bukan main.. laju jerk. ok-ok/ boleh proceed jerk.

dua-dua org pula tu jawap macam tu.
haih budak mude lah katakan..
main bedal jerk.. pk nye kemudian..

bila dh shortlisted baru lahhhhh ...
after deeply consideration blablablaaa..

adek, hakak ni kan nasib baek lah tak suka marah-marah.
nak marah pon boleh gelak-gelak lagi ngn korang.

haihhhh untunglah korang.
jadi, pe aku nk jawap dgn client jab lagi nie?

*diam*

2. pagi ni jugak, client aku menyengal tak tentu pasai... apa kes ntah lah.
minta arrange interview. siap arrange hantar email segala siap title untuk SIAPA/ JAWATAN apa bagai

boleh plak dia replied, aku mix up arrangement dgn candidate lain!!!

what the betui laaaaa client nie.
tak tengok ke subject email aku tu?
entah lah! aku tak paham sungguh!!!

nak kata lapaq berpuasa tak jugak.. sebab sah-sah cina.

tak cukup replied email aku mcm tu..
siap email boss aku personally plak tu.

Regret to inform that this type of communication and service level is not acceptable, would appreciate you could look into this.

adusss... helloowwwww before this aku arrange mcm ni jugak.
dh byk client dh byk candidate koit
takde plak yg bising-bising tak paham bagai.

haihhhh

sesungguhnya aku sedang berpuasa

:)

3. dapat email dari somi aku, sekali lagi dia diuji.. 
aku paham perasaan dia. 
sgt paham.

kalau dia tahu, ayaq mata aku ni pon jatuh jugak mengenangkan perkara-perkara yg selalu jadi kat dia.

cuma besalah, aku isteri yg kuat dan gagah
haruslah aku sentiasa menguatkan somi aku.

Tahniah untuk kami, sebab kami adalah antara hamba yang terpilih untuk ujian dan dugaan ini.
kami selalu pesan memesan supaya sentiasa REDHA, sentiasa sabar.

tak rugi jadi org yg Redha dan tak rugi jugak jadi org yg Sabar

InsyaAllah, InsyaAllah
satu hari nanti, hari indah untuk kami berdua.

*senyum*

OK tu jerk takat pukui 11.14am harini.

hopefully, takat ni jerk laa kisah kurang indah untuk harini
hopefully 11.15am akn lebih indah untuk kami berdua

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment