Friday, July 6, 2012

private hospital ke kerajaan?

semalam salah seorang kawan baek aku masa zaman sekolah-sekolah dulu ada sms
bertopickan hospital mana yang sesuai untuk melahirkan anak.
 
kawan aku sorang ni memang amik berat tahap dewa bab bersalin nie.
hehe
 
dia dh masuk anak kedua.
october nanti beranaklah dianye.
 
bagi dia beranak kt hospital kerajaan memang sangat ngeri dan jika boleh elakkanlah.
 itu berdasarkan pengalaman kakak dia.
 
*senyum*
 
so sejak aku pregnant, dialah orangnye yg bertanggungjawap meyalurkan info-info berkaitan hospital-hospital ni..
 
kat Penang memang takde masalah nk memilih hospital private
melambak!
 
asal ada duit, semua ON okay uolss~
 
dan
aku sebenarnya tak kesah private or gomen nie cumanye aku nk prefer doktor WANITA.
tapi untuk gomen hospital tu memang aku ada sikit prejudis dan negatif lah.. 
memandangkan along aku sendiri mempunyai pengalaman pahit dan ngeri semasa melahirkan anak menakan pertama aku.. sampai serik..kesudahannye masa anak menakan kedua aku.. dia telah memilih beranak diprivate hospital..
 
kurlaassss sgt kan along!!
 
HAHA
 
along aku pon ada pesan, lau berduit eloklah p private.
 
itu kalau BERDUIT
 
kalau yang nannn hadoooo cm aku nie cmne?
 
*senyum*
 
so berbalik pada kawan aku tadi tu, before ni dia ada cadangkan satu private hospital murah katenye tambahan doktor nye islam dan wanita.

haaaaa!!
memang kenalah dgn ciri-ciri yg aku nak tu..

tapi... semalam dia sms aku.. sbb nk bgtau yang hospital tu memang murah RM1700 jerk (jerk OK) haha...
cumanye semasa sakit nak beranak tu.. suami/ibu tak dibenarkan masuk teman sehinggalah terbuka 7cm..

erk erk..

habis kalau sakitnye tu sampai berjam-jam tapi bukaan nye tak sampai 7cm.. sorang-soranglah?

aiyoooo
ngeri jugak laah kan.
 
dan....dan
proses melahirkan nanti takde tempat berpaut tangan kaki cmne ntah..
jadi proses nak teran tu jadi susah.
 
dia sampaikan maklumat ni sbb kakak dia baru jek bersalin kt situ
so untuk mengelakkan aku mengalami masalah yang sama.. dia pon sebarkan maklumat.
 
baguihh kawan aku niee!!
 
*diam*
 
aku memang takde pengalaman beranak
along aku dulu, mudah katenye.
dan adalah sgt menjadi harapan dan didoakan time aku nanti mudah jugek kan.
 
:)
 
ada jugak kawan-kawan aku yang bersalin kt gomen hospital .. ELOK jerk...
takde plak masalah pape. haihhh

kesimpulan utk gomen hospital nie.. MURAH, RM150 jerk koitt..
tapi selamat tak selamat tuh sebenarnya bergantung pada nasib.. 
kena baek.. untunglah
kena tak baek.. meranalah.

haihh..

private plak.. nak kena standby duit, kredit kad busuk-busuk RM5k.. sbb takut tak leh beranak normal..

private nie memang kena check abis-abis
takut-takut ada caj-caj yang tersembunyi kan.
selesai beranak, papa kedana jenuh..
baru nak betui kan?

*diam*

jadi
semalam
aku story morylah kerisauan aku nie dengan somi tercinta..

haruslah somi aku ni berpikiran positif untuk menpositifkan minda aku.

hahahahahha sgt bertuah!

ini komen somi ku yg tercinta:

"bersyukurlah 7cm boleh masuk teman, ada setengah org tu beranak sorang pun ada.
bab berpaut tu, org dulu-dulu ada ke tempat/alat berpaut tu? takde kan?"
saranan yg biasa dan seperti kebiasaan .."berdoalah syg, supaya syg mudah melahirkan"
 
haaaa!!
kau mampu???

insap teruih habaq an..

hihi

so somi aku cakap, lau nk doktor wanita dan islam, pergi jerk hospital private yg murah tu, yg 7cm baru leh masuk tu..
lau tak kesah sapa doktornye ke gomen pon boleh. lagi jimat 

:P

*diam*
 
so wat masa ni aku memang takde keputusan lagi
aku pon keliru dan celaru getteww
biaqlah masa tentukan 
 
ecehhh
 
 sekian
-julia-

 

No comments:

Post a Comment