Monday, July 9, 2012

Sabtu Lepas Dalam Sejarah..

weekend baru ni, kami balik ipoh..
sebulan sekali, haruslah kami memulangkan diri ke rumah somi aku.

so jumaat malam tu kami dh bergerak balik.
nak dijadikan cerita, sabtu kami ada kenduri.
kawan baek somi aku punya majlis persandingan.

so aku pun dengan rajin nye ironlah baju nk ke majlis tersebuit.
dah alang-alang iron tu.. aku ironkanlah sekali baju ibu mertua dan adeq ipaq aku...

tapi
punyalah asyik bersembang dengan adek ipaq, smbil menyerika baju ibu mertua aku tuh..
tup tup.. baju tersebuit carik (macam reput)!!!

suhu panas sgt agaknye pehtu aku tala kt tempat sama lama sgt..
haruslah terentung baju ibu mertua aku tuh..

aduhhhh

gelabah jangan cakaplah.
haruslah merah menyala muka aku time tu..
hihi

yelah.. kalau baju mak sendiri lain cerita.
ini baju mak mertua habaq ang.

mampuihhhh sambil menepuk dahi *dlm otak*

aku mula dok wat raplah dengan adek ipaq aku..
sebek adek ipaq aku soh rilek.

ekekekeke..
elok ibu selesai mandi..
nak taknak kenalah bagitau baju nye dh rentung koyak.

sumpah!!
1st time aku iron baju smpai koyak bagai..
hahahahahaha

haihhh julia..juliaaa.... berangan teruk nampak nyeee!!

dan

sgt bernasib baek ibu tak bising-bising.
myb sbb aku menantu dan aku sdg pregnant.

wakakakakka..
rasa bersalah jgn ckp lah.. mmg rasa nk ganti laaaatu jugak baju ibu.

 kesudahannye ibu bagi baju lain untuk di'iron.. 
mula tu aku taknak dh ironkan.. fobia.. 
hahahahah

tapi 
aku redah jugak laa.
sebek baju yg kedua tu.. OK.
aku pon iron ala-ala jerk.
hahahaha.

moral of the story:
jangan nak beriya sgt nak iron baju mak mertua .. smpai licin tak berkedut.. siap line tu timbul dan tajam..
silap-silap boleh koyak baju org wehhh
hahahahah

aku baru nk tunjuk skill menyerika baju 
dah punah ranah jadinye.

pasni mst ibu takut dh nk bagi aku iron baju nye..
ekekekkeek

aduh aduhhhh

aku tak leh lupa betui laaa!
dalam sejarah..
story kt mak aku pon .. mak aku gelak!
mak aku ckp 'tulah berangan lagi.. sebek menantu.. lau anak dh kena bebel dh'

hihihih

sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment