Wednesday, July 11, 2012

Puding Trifle

before aku mula story pasai puding aku tu..
aku dgn gumbiranye nak habaq.. rini aku berpuasa..

HAHA

ok. aku puasa ganti..
ha ah.. memang dh lewat sgt-sgt dh nie..
tak pernah-pernah aku ganti posa selewat ini.
tapi apa nk buat.
bulan-bulan sebelum ni keadaan aku sgtlah tak mengizinkan..

nak ganti awai-awai ritu .. haruslah masih liatkan..
itulah. kita hanya merancang.
nak taknak kenalah usahakan juga berpuasa.

Sumpah, aku risau dan risau.
takut-takut fizikal dan mental aku tak kuat.
tapi
tak cuba taktaukan..
so ni cm training untuk aku lah sebelum masuk bulan posa.
doakanlah ini hari aku dapat selesaikan posa ganti yg pertama dgn JAYAnye yek!!!
:D
 
Amin..
-----------------------------------------------
ok now aku nk story pasai operasi membuat Puding Trifle
hihi
sejak dua tiga menjak nie..
aku teringin gila nak makan puding yg Puan Eza (member USM sure kenai kakak vogue sorg nie).
 dan
adalah sgt tak logik tetiba nak soh dia buat untuk aku kan?
nak search internet taktau nama mendenye..

so 
carik Puan lah..
hari Isnin baru ni.. Puan email kan resepinye.

haaaaa!!!
punya excited habaq ang.
semalam (selasa) jugak aku ajak somi aku yg baek budiman tu membeli belah bahan-bahan buat puding tu kt Tesco EXTRA
memang teringin tahap tak boleh tangguh dah

semalam selesai masak mkn malam dan makan.
aku pun mula lah...
bersemangat macam masuk sesi penyingkiran mastechef plak rasanyeee!!

ahaksss~
kau mampu! *AA punya statement*

kat bawah ni adalah gambaq-gambaq yg aku paksa somi aku tangkap..
semata-mata ye untuk tatapan angpa semua.

kurlassssss!!!
bajet hebat sgt letteeew aku tu..

sudilah meluangkan masa yek...

1. kek swill roll sudah siap potong dan disusun.

 2. haa nampak dak, siap print resepi hokey!! haha.. skrg ni aku dok bancuh adunan 2nd layer, kastad. Aiyoo habis nampak urat ijau beta. :P

 3. hat ni.. somi aku saja-saja nak snap..
 4. OK. siap masak 2nd layer, silalah menaburkan buah-buahan dalam tin ke dalam adunan kita yek

5. 3rd layer ni, kena gunakan jelly/ agar-agar segera perisa strawberry. Nampak pucat sikit kan? tak merah..
maybe masa aku masak ni.. terlebih air.. so kuranglah meriah warna nyee.

Tapi
masih enak dan lazat!
hihi
dalam masterchef ni.. sah-sah aku tersingkir.
hak hak hak.
kalau ada yg nak resepi, takyahlah payah-payah nk carik sapa Puan Eza tu pulak.
or kalut-kalut nak email aku.
angpa search jerk title entry aku tu..
sah-sahlah jumpa!!
:)
Sekian
-julia-

No comments:

Post a Comment