Saturday, June 19, 2010

cerita gila dari gadis gila~

aku paling takut untuk punya musuh atau manusia yang benci-benci pada aku.
tapi mulai hari ini. kalau ada yang mahu benci. aku rasa aku sudah tidak punya kesah.
kadang-kadang sepuas usaha mana pun kita cuba bahagia atau buat manusia lain ceria.
pasti ada sedikit ralat pada tindak laku.
sedang kita tahu kita itu langsung tidak punya erti dalam sempurna.

jadi.
caci maki. kutuk keji. mempalit najis sekalipun.
apa aku pedulik. aku tak mati jika manusia saja yang iri benci.
aku tak terhilang nafaspun jika ada manusia yang suka-suka mahu buat aku terluka.

;)

aku ini.
yang selalu mahu sibuk-sibuk memikir apa kata fikir oleh orang.
mulai sekarang aku mahu ubah sikit-sikit

aku mahu jadi yang paling tidak pedulik.
aku mahu jadi yang paling pekak pada hati.

terlalu sensitip terlalu peka
kadang-kadang menyusahkan.

ohh.
untk pertama kalinya.
aku mahu dengan kata-kata cinta hati.
jangan pedulik sapa-sapa lagi yang tak reti nak menghargai.
abaikan lepaskan.
semua yang lepas-lepas.

dan.
aku tidak mahu degil lagi.
moga dengan tidak degil ini aku akan lebih bahagia.

elok juga tak memikir tentang manusia yang tidak reti bahasa lagi tidak reti untuk mengerti.

eh. julia.
cukup. biarkan manusia benci yang punya gila besar sabar itu dengan dunianya.
mari lari dari manusia itu.. sama-sama elakkan diri.

ha ha ha.

*aku gila. so emosi aku kadang-kadang tak gambar apa dalam jiwa*

sungguh bahasa aku kesat kasar tapi hati ini tidak sampai untuk niatkan.

tapi.
mana ada manusia yang reti faham julia.
yang ramai mengaku kenal faham sebenarnya. tak tahu langsung.

bajet laaaah korang kenal perempuan gila ini.

sekian

dengan cinta
-julia-


5 comments:

  1. papa pun masih tak paham lg ke mama?

    ReplyDelete
  2. selagi ma bukan isteri papa. jangan nak bajet kenai mama k.

    hee~

    ReplyDelete
  3. hmm..ok..nak wat mcm ne..setiap hari bersama masih dikatakan masih tak kenal..tak boleh nk komen ape lah..

    ReplyDelete
  4. eh jangan nak emosi ye pa... lempang kang.

    setiap hari bersama. bukan duduk serumah sebilik sebumbung.

    masih terlalu awal untuk pa ngaku kenal sama mama.

    paham!!~

    syg kamu pa~ :P

    ReplyDelete
  5. hakhakhak... ma kenai chek dak??? chek la hero binjai.. kenai dak??? hakhakhak

    ReplyDelete