Saturday, June 19, 2010

selamat hari abah~

hai. abah.
selamat hari abah.

:)

*diam*

aku cuba selam faham apa erti bahasa setiap ucapan hari bapa.
dengar cerita nilai ucapan kata manis ini sungguh beri erti besar. tapi masih aku terkial-kial cari makna untuk aku lahirkan ucap rasa terima kasih atas jasa seorang laki-laki yang wujudkan aku pada dunia.

haihhh..

untungkah siapa-siapa yang diberi gelak abah bapak?
rugikah jika tidak langsung punya peluang untuk rasa kasih cinta sayang dari laki-laki digelar sang ketua dalam keluarga?
atau.
sama saja. ada atau tidak langsung tak beri beza.

aku tidak punya feeling begitu hebat pada laki-laki gelak abah ini.
entah.
kosong.
cuma untuk cari mana jasa yang mungkin ada tersisa tertinggal saki baki jika ada. tapi malang dan sungguh celaka aku gagal jumpa.

yang aku tahu sejak kecik-kecil.
punya bangga pada ayah sipolan-sipolan yang baik budi yang tinggi kasih sayang. yang segak kacak. yang apa-apa.
yang aku tahu aku cemburu iri hati lihat satu famili yang punya keluarga lengkap.
ohh indah. mesti paling tidak mereka akn terdidik sempurna.
tak macam aku.
tersasar. terpesong kadang-kadang. terbiar tersesat.

*diam*

eh, maaf. ter'emosi plak.

Tuhan.
dia tahu segalanya.
dia mengerti apa aku rasa.
dia faham setiap segala.

aku redha.
aku tidak diberi peluang rasa bahagia atas laki-laki bergelak abah bapak.
tapi sekurang-kurangnya.
aku harap mohon anak-anak aku jika takdir mereka bersama aku. harap mereka punya seorang abah bapak yang amat reti beri cinta sayang pada 'anak' seorang aku yang tidak punya rasa itu.

:)

semoga.
aku dikurnia laki-laki yang dapat tunjuk jalan. beri panduan. bimbing pimpin.
agar. yang terpunah jahanam ini. boleh ada sikit seri untuk jumpa sama Tuhan satu hari nanti bila mati.

*diam*

sekian

dengan cinta
-julia-

1 comment:

  1. jue sedih la... awat hg wat post mcm ni??? hukhukhuk sedih uwaaaa... abg lan doa jue dpt somi yg bleh jd bapak abah yg baik tuk anak2 jue nnt... Insyallah :)

    ReplyDelete