Friday, June 18, 2010

si PUAKA~

aku yang maha penipu lagi pembohong ini mahu bilang sikit cerita.
kalau mahu percaya atau tidak itu masing-masing punya hak peribadi. aku tak pernah paksa-paksa untuk dengar angguk pada setiap cerita bodoh aku.

ye. aku bukan bagus sangat. aku bukan maha suci muslimah. bukan juga punya agama sempurna banyak kamu lain. dosa sana sini. bertimbun-timbun.dan apa lagi perlu aku khabarkan dalam sini. dan apa-apa saja yang buruk ada pada sifat manusia itu rasanya ada pada aku. puas???!!~
tapi
aku hidup sebagai aku sendiri. mana-mana aku pergi jarang-jarang aku bilang bohong soal hati.

ye. aku macam permainan banyak hati laki-laki??

ha ha ha.

aku jahat. ok. fine.
aku buat semua rasa pedih sejak sapa-sapa pun kenal cinta sama aku.
aku suka buat orang rasa bersalah. aku apa lagi.
ha. paling penting aku ini sangat penipu soal cinta aku selama ini.

ha ha ha.

eh. ada lagi. aku bajet nak jaga reputasi dengan aibkan manusia sini sana. cerita buruk banyak manusia yang aku sayang dengan banyak cerita serta aku sampahkan rasa manusia lain.
dan yang paling bestnya. aku berjaya perbodohkan manusia yang mengaku bodoh.

ha ha ha.

bull shit!!!~

bila aku diam menulis. tulisan aku difikir menghina mengaib hati manusia sana sini.
bila aku buka mulut mula bersembang bicara. bahasa aku dikira paling longkang dalam dunia.

sial... kan aku??/
dan.
kasihannya kau kerna pernah kenal sama manusia macam aku ini.
malang bukan diri kamu itu??


ye.Tuhan Maha Berkusasa.
betuilah tu. aku tak pernah nafikan apa-apa.
mari sama-sama doa untuk aku terus dijahanamkan kerna aku aibkan kau. aku bodohkan kau. atau apa-apa lagi yang kau rasa aku telah naya aniaya kau.
ye. benar juga.
MANUSIA PUAKA macam aku ini eloknya terima padah tidak ini hari tapi mungkin juga esok-esok kan???

ohh.
maaflah. penulisan aku mungkin macam celaka buat kau. tapi nama lagi ini diary aku. aku menulis apa aku rasa dalam hati..

dan.
maaflah sebab aku selalu bajet aku bagus. maaf juga sebab rasa diri aku HOT abis.
maaflah sebab buat kau rasa semua yang aku bilang selama kenal ini adalah bohon dusta yang nyata.
dan maaf juga untuk buat kau rasa aku ini golongan kaya yang berlagak nak mampus.

ha ha ha.

tiba-tiba aku rasa macam nak ketawa terbahak-bahak.
kalau aku jelas terang dengan jelas sekalipun tiada sepatahpun bahasa aku yang kau paham dengan sangat paham.

jadi.
elok rasanya. setakat ini sahaja.
makin dijelas makin tidak jelas jadinya.

macam kau bilang tentang Tuhan. bercakap soal balasan dan segala-segalanya lagi.
tak jauh bezanya. sebab aku juga percaya Tuhan tahu niat aku adanya.

kalau benar niat aku untuk aib.malukan manusia lain dengan penulisan ini. aku harap ada balasan untuk aku.
kalau benar niat aku cuma mahu luah rasa jiwa sakit derita atas manusia lain buat pada aku. aku juga percaya harap Tuhan itu sediakan balasan untuk aku.

haihhhhh..

aku percaya. aku telah hadirkan rasa sakit luka pada kau si manusia yang pernah ada cinta untuk aku.
aku tak pernah nafikan apa-apa yang aku buat jahat sama kau.
melukakan itu satu dosa bagi aku.

dan sangat amat tidak tenang jiwa aku ini jika ada manusia yang sedang marah amarah kerna tindak laku seorang aku.
tapi macam biasa. siapa pun akan bising-bising jika tidak punya rasa puas dalam hati.
macam kau sekaranglah. bising bebel tentang apa-apa aku lakukan satu masa itu.

ha ha ha.

jadi. kau fikir. apa yang aku dapat bantu?

ini mungkin bantu kau untuk legakan kau benci yang sedang meluap-luap dalam hati
sini. aku kasi sedikit ilham untuk kau praktis.
sila maki sumpah seranah aku sepuasnya.
sila bikin panas atau kecoh sini sana.
buatlah.
buat. buat.buat!!!~

kau punya hak atas apa kau rasa.

manusia sabar macam kau, mana punya rasa dendam amarah kan??
yelah. kesabaran kekuatan. eh. lupa.. kau manusia baik. tak puaka macam aku. tak longkang macam aku. tak jahanam macam aku.

ha ha ha

aku ini. suka aibkan orang. sebab aku mahu jaga reputasi.

ha ha ha.

helloooo!!!~

pegi matilah dengan REPUTASI!!!~

aku sudah lama tak peduli.
aku mungkin ada setan dalam diri. aku sedar aku tahu.
aku tak pernah bajet aku baik GILA BABI!!~

Tuhan tahu aku.

ha ha ha.

sekian

manusia paling PUAKA
-julia-







No comments:

Post a Comment