Monday, June 14, 2010

selamat malam

siang yang indah, belum tentu malamnya dijanji bahagia meriah

haihhh..

aku cuma tipu dengan nada melawak
itu saja silap aku. cuma itu

*bukan niat mahu menipu sungguh dalam hati*

tapi.

nahh, padahnya. tersentap merata.
padanlah muka aku. aku lupa yang sedang mahu menjadi bakal ini, orangnya sangat kaca jiwa.
pantang terentak sikit kata, habis jiwa jadi luka.

ha ha ha.

aku yang paling terpaling meriah moodnya ini hari, even macam mahu hilang nyawa
tiba-tiba rasa mahu maki-maki serata negeri.
sudahlah kepala macam mahu pecah. batuk taknak reti berhenti walau setiap kali ubat ditelah aku selalu lebihkan dosnya
mulot pecah sudah sekian hari.
dan.
ini hari semalam hari. hati kekasih asyik saja ada tak kena.

aku sakit, aku yang mahu manja-manja merap.
silap aku sikit-sikit saat sakit-sakit ini aku sudah bilang jangan diambil sentap segenap hati.

aku ini agak degil sedikit. bukan aku tidak dengar kata langsung. tapi lambat. cuma mahu bebel dileter.
itu lebih indah bagi aku. feelnya sangat bagus.
attention itu rasa ada penuh pada aku. cuma aku. saja.

tapi malang dan amat cilaka.
si kekasih bakal suami ini. hatinya kecil amat.
sikit saja aku tegar menipu membantah.

habis hilang moodnya segera mee maggi.
di pujuk tak mahu. di susun manis bahasa tidak layu.

dan.
akibatnya. ini malam. aku mahu diam.

kalau aku tiada, mungkin dunianya lebih aman. mungkin...~

sekian

dengan cinta
-julia-

No comments:

Post a Comment