Tuesday, June 22, 2010

hai suri rumah~

hari ini aku macam mahu bersembang cakap pasai si suri rumah.
untuk hari ini aku mahu bilang. aku sangat respect pada ibu-ibu yang memilih untuk tinggal dirumah dan menjaga mengasuh anak-anak sambil mengemas memasak sedia makan pakai untuk seisi keluarga.

hari ini aku cuti. plan nak masak-masak.
siap p market sama mak dan adik mirza.

mak dapat berita jika dihujung floor kami sudah pergi mengadap Ilahi.

mak maklum mahu pergi ziarah jenazah. maka maknanya aku perlu tinggal dirumah bersama dua orang anak-anak.

ohh man!~

dari pagi jaga lepak sama adik mirza. plan utk masak sah-sah kena cancel. adik merap.

tepat pukul 12.15 turun ambil kakak, kakak sampai pukul 12.39.

naik atas tidurkan adik.
layan kakak mahu minum sambil nonton tv.
lepak-lepak online kejab.
dan.
eh lupa tudung baju belum basuh. siap rendamkan tudung baju.
nampak plak ada satu baldi baju anak-anak belum tersidai..

takkan nk biar baju tu tersidai sendiri kot kan.. apalagi.
sidaikan baju budak-budak ini.

masuk jerk rumah. ambil bantal tidurkan kakak.

ohh leganya.
anak-anak sudah lena.

dan..

baru jerk aku nk lega. adik sudah terjaga.
kakak pula bangun sebab nak terkencing
*aku nak pakai kan pampers taknak*

adik bangun mungkin lapa.
tapi aku tak pernah lagi bagi adik makan kanji. atau nestum.
takkan time-time gini nak suap susu lagi.

huhu.

penatnya Tuhan saja tahu sekarang nie.
macam ini agaknya mak aku susah payah jaga kami dulu..
sekarang kena mengasuh cucu plak.

besar betul pengorbanan ibu.
tambah-tambah ibu yang menjadi suri rumah

sekian

dengan cinta
-julia-



1 comment:

  1. Register with EverydayFamily today and you will receive stage by stage pregnancy and baby email newsletters, offers and weekly coupons as well as access to free baby samples, baby coupons, baby magazines & much more.

    New Members Can Win Free Diapers for a Year!

    ReplyDelete