Saturday, June 26, 2010

mood: bebel-bebel~

'mari tuan puan dgr ini cerita'

*gaya iklan sabut cuci*

bukan niat aku nak mengutuk mengumpat manusia dalam sini.
cuma sikit ralat rasa dalam hati.
lihat manusia sana sini buat aku rasa macam nak menjerit maki-maki.

ha ha ha

eceh macam sial jerk bahasa aku.

takde.
sudah pun lepas tempoh separuh tahun aku lepak kerja di unit sales & services TM.
ramai manusia aku ushar-ushar.
macam-macam ragam.
dari yang kuli haprak sampai ke pihak pemerintah.

tak bajet plak aku cool abis atau terbaik dari ladang.
tapi beb.
kalau tengok 85% * sebab aku taknak lah cakap 99%, sat nampak kejam sgt penilaian aku nie*daripada mereka yang tergolong dari pelbagai kategori ini.
semua buat aku naek menyampah.
meluat aku jangan nak kiralah. maunye muntah kayak aku.

haihh.

siyesly aku pelik.

ada yang kaki kipas.
ada yang kaki malas kerja.
ada yang tak ikhlas habis.
ada yang halai balai.
ada yang main tibai.
ada yang tersangat biadap kekurangan ajar.
ada yang penting diri.
ada yang sinis tak habis.
ada yang poyo yoyo.
ada yang control lawa cun kacak encem.
ada yang rasa hebat bagus. *macam aku nie*
ada yang macam-macam.
sangat macam-macam.

ohh menakutkan bukan?
ye beb.
sangat menakutkan.

ha ha ha.

sampai aku rasa.
kasihannya mereka.

sungguh aku jahat.
sebab aku sedang kutuk keji mereka dalam sini.
tapi
sekurang-kurangnya.

ikhlaslah bila bekerja.
itu rezeki kita saat ini.

setakat manapun nilainya.
mungkin kurang cukup untuk tampung kos seharian hidup.
tapi hakikatnya.
itu tugas dan amanah.

masing-masing jika punya agenda niat yang memusnah.
habislaaaa lingkup organisasi.
jangan sebab dalam kita ikhlas tak ada.
busuk rosak nilai kerja.

haihhh..

aku sedih tengok ramai dari kami di sini.
tapi aku manusia kecik.

suara jerit-pekik sampai hujung peti suara pun.
sama mahu dengar pandang.

sekian

dengan cinta
-julia-


No comments:

Post a Comment