Friday, May 7, 2010

datang bulan~

kali pertama datang, cuti raya cina. tingkatan 1
ingat lagi masa tu dekat kampung.
kelakar gila, panik yang amat.

terjerit-jerit dengan adek sepupu.

ha ha ha.

sudah jadi gadis aku saat itu.
malu-malu bagitahu mak mahu dapatkan 'tuala wanita'

ha ha ha.

mak pula boleh kecoh-kecoh pada makcik.
abis abg sepupu aku ushar lain macam.

ha ha ha.

masa tu pakai pad pun tak reti. otw balik penang.
habis kena baju. bocor sana sini.
siap kena leter bebel sama mak.

ha ha ha.

manis betui saat kali pertama dapat tahu. aku sudah datang bulan.

macam dapat hadiah besar.

aku pun pelik kenapa aku gembira gila.

haihh pelik. wanita pelik.

dan sudah sekian agak lama.
ianya sudah sebati pada diri. setiap bulan pasti.

dan
setiap kali puasa aku minta utk tidak datang terus.
malas mahu tinggal puasa.
sayang gila.

he he he.

ada 2tahun dalam hidup aku setakat ini. piyed tak datang.
meriah.
tak perlu ganti-ganti macam orang lain.

:P

tapi.pengalaman datang bulan paling teruk masa aku ambil SPM.
time tu lah piyed nye nak datang.
kalau datang saja takpe. ni mencurah-curah ke ladang gandum.
Tuhan jerk tahu betapa azabnya masa tu...

abis lencun kain sekolah.
siap masa tunggu 2nd paper tu.. boleh basuh kain jemur atas rumpuh..
gila teruk. hanyir hamis bau aku. sebek kawan-kawan lain lepak teman aku tanpa kain sembang-sembang atas tangga.

haihh..

exam dalam tekanan.

tapi result boleh laa nk blah.
sebab pagai anak hantu kt sekolah dpt result ala-ala bagus cikit buat cikgu-cikgu senyum lebar cikit

hee~

kelakar betui,
macam serik dengan piyed nie. tapi apa nk buat kejadian istimewa Tuhan takdir beri.

masa mula keja pon penah bocor juga.
sebek supervisor aku masa tu kasi pinjam dia punya sweater. cover .

dan.
ingat lagi.
aku pernah bocor. dan abg aku tegur.
Ya Allah.

malu sial!!~

ha ha ha.

memalukan. mengerikan.menakutkan.

insyallah.
taknak kena lagi.

dengan itu tindakan berjaga-jaga selalu di ambil.
dengan memakai pad 'maxi long'

*gelak guling-guling*

tetiba melalut citer pasai datang bulan.

haihh.

merepek.

sekian

dengan cinta
-julia-



No comments:

Post a Comment