Friday, May 28, 2010

tanpa tajuk

tak bajet plak aku gadis baik.
tapi kenapa ntah tiap kali aku terlancut mulut berbahasa kasaq keras tanpa guna akal tapi lebih refer pada emosi.
balik-balik aku yang rasa sakit tidak tenang segala.

padahal. aku bertindak atas landas hati aku disakiti dahulu. awalnya bukan aku yang memula segala.
tapi pelik. jiwa aku meronta-ronta macam aku yang mula berbuat dosa.

haih...

aku sudah sedar agak perasan ini kisah.
dan baru tadi aku macam sudah sinis pada satu manusia.
dan aku rasa bersalah bagai nak pecah jantung memikir perbuatan balas bahasa.

dan macam biasa. ego akan atasi semua rasa...

'arghh pegi mampus laa dia, sapa suruh sakitkan aku"

*diam*

aku sedar. aku tahu. dia tersentap dengan kata lepas aku sekejab tadi. tapi.

ha ha ha.

tapi. kenapa aku sibuk-sibuk fikirkan sakit dia. kenapa aku plak nak beriya rasa bersalah.

padahal. selama harini. dia tak pernah pun rasa bersalah bersakit jika main lepas cakap pada aku.aku sakit terasa aku diamkan seribu bahasa.

dan. ada siapa-siapa yang sakit-sakit sebab mereka sakitkan aku ker? tambah-tambah orang 'dalam sini'
bukan pernah kisah.

*diam*

*tarik nafas dan helah panjang*

julia
kenapalah hati aku macam nie??

seriusly aku penat gila. aku sakitkan orang. tapi balik-balik aku yang terasa sakit.
sibuk-sibuk nak rasa bersalah.

sial laaa...betui-betui sial!!


sekian.

-julia-

No comments:

Post a Comment