Monday, May 31, 2010

israel oo0h israel~

jahanam betui lah si israel nie. betui-betui sial.
bangsa tak sedar diri sungguh.
tak cukup-cukup menyusah menyiksa.
mentang-mentang diberi takdir kalian bangsa bijak pandai. makin besar kepala makin riak sombang bongkak ye.

habis. bumi Palestin dirobek musnah.
bangsat. babi. arghhhh korang sial!!!~

*diam*

kasihan saudara-saudara Islam di Palestin sana.
setiap hari berduka lara. berendam air mata serta darah.
perjuangan. perjuangan. yang entah bila ada sudahnya.

berat benar dugaan mereka di sana. setiap hari ujian datang terpa.
kagum. aku kagum. atas semangat yang tak pernah pudar. malah kian melonjak tinggi.

Teruskan perjuangan kalian.
saudaraku.
sesungguhnya Tuhan tahu segalanya.

*diam*

haihh..

Tuhan.
Tolonglah. Tolonglah.Tolonglah.
aku rayu. aku rayu.
mohon beri balasan. mohon beri balasan.
pada setiap titis darah perjuangan. pada setiap hilang nyawa pertempuran.
pada setiap kezaliman. pada setiap kekejaman. pada setiap kejahatan.
mohon setiap masing-masing mendapat habuan.

agar yang lemah dapat perlindungan. agar yang ditindas mendapat pembelaan. agar yang terhina mendapat kedudukan.

agar yang gila kuasa tamak haloba itu jatuh terduduk tersungkur tidak mampu berdiri berlari lagi.

Tuhan.
aku tahu Engkau lebih tahu. aku tahu Engkau lebih dari mampu.
sesungguhnya. penderitaan saudara di sana. perlukan sesuatu dari Kamu.
mohon beri pengharapan. di suatu hari. dan aku pasti. Engkau akan adakan untuk kami semua senyum dan berhenti menangis atas kepayahan hari-hari selama hari ini.

Amin


sekian

dengan cinta
-julia-





No comments:

Post a Comment