Thursday, May 13, 2010

gadis bajet kuat!!


'aku jahat dan kenapa?'

baru pagi tadi aku realize benda ini.
dan
baru pagi tadi aku dapat lahirkan dalam benda perkataan yang manusia dapat mengerti untuk fahami.

lalu aku capai telefon tangan untuk beri pesan pada seorang abg yang faham situasi.
'jue rasa jue akan putuskan hubungan dengan laki-laki kalau jue tak dapat jadi sebahagia masa jue dengan dia atau jadi lebih bahagia dari masa itu'

ini yang aku rasa sebenarnya. sakit betul.
lihat kekasih lama yang dulu bilang cinta segala sedang bahagia sama wanita lain yang sudahpun dinikah dipanggil gelar sebagai isteri sah. tapi aku.
disini. masih terkial-kial mencari bahagia yang belum pasti.

disampahkan. diabaikan. dibiarkan.
atas alasan entah aku sendiri tak mampu untuk mengerti.
jadi layaknya laki-laki ini aku tinggalkan.

aku cuma mahu rasa bahagia itu lagi. jika mungkin bukan dengan dia si kekasih lama. sekurang-kurangnya ada sedikit rasa untuk hargai gadis yang sudah disampahkan ini.

tapi malang dan amat celaka. aku asyik kecewa mungkin sebab aku harapkan kasih yang serupa. perhatian yang sama. sedangkan manusia kapasiti kemampuan lain-lain nyata berbeza-beza. mana mungkin aku perolehi benda yang sudah lama dicurik manusia iri hati.

aku bilang julia itu bodoh tuli. siapapun asyik menolak menafi.

'doakan dia bahagia bersama isteri'
doakan dia. doakan.

sekian

dengan cinta
-julia-

No comments:

Post a Comment